tirsdag den 20. september 2011

Indretning med tapeter

Jeg elsker tapeter og har altid gjort det, jeg har brugt tapet i huset lige siden vi flyttede ind, nogle er allerede skiftet ud for at blive erstattet af nye. Jeg har lige samlet lidt billeder af nogle af de steder hvor vi har tapeter for tiden. Det første billed er æblepigens legekøkken, det står nede i stuen, her har vi indrettet et lille legehjørne og på vægen i legehjørnet har vi brugt tapet fra Ferm Living. Syntes det er rigtig fint tapet og sådan en mellemting både til børn og til voksne, jeg syntes det passer fint til stuen hvor det markere hvor der er legehjørne. 



 Lidt billeder fra Æblepigens værelse, her har jeg brugt tapet på møblerne.


Her er billeder fra vores indgang, igen tapet fra Ferm Living. Jeg har brugt det på den væg der vender ind mod køkkenet, samt enden af et skab som også står i gangen.

Vores køkken og spisestue er tapetseret for efterhånden en del år siden og de rum venter på nyt tapet når jeg engang for tid. Dangang valgte jeg det fordi jeg syntes det gav huset et hyggelig landlig udtryk, det syntes jeg egentlig stadig, men i dag vil jeg gerne have lidt mere farve på.
Det var nogle af de steder jeg har brugt tapet her i huset, er der mon andre der har lyst til at vise lidt af deres tapet frem, ville jo være dejlig med lidt inspiration :)

19 kommentarer:

  1. Hvor har du mange flotte tapeter, glæder mig til at få et hus, det er svært at slå sig løs i en lejlighed :o) Og er altså også helt vild med Ferms tapeter!

    SvarSlet
  2. Sikke en fin blog du har. Jeg er også tosset med dine tapeter og din indretning. Så jeg har meldt mig som fast læser og glæder mig til at følge med :-)

    SvarSlet
  3. Hvor fint.. Jeg ønsker mig altså også et par vægge med tapeter, men kan ikke helt overskue at skulle sætte det op.. :) Ku det ikke bare sætte sig op selv... :) Jeg synes det er så hyggeligt det tapet i har i køkkenet.. :)

    SvarSlet
  4. Lækkert - det giver bare ens hjem mere personlighed på en eller anden måde:-)

    SvarSlet
  5. Uuuha er netop igang med at ordne vores gang..
    Den er vanskelig, med 4 døre og intet direkte lys...
    jeg er ikke til pastel, så må ud i noget andet tænker jeg....

    Men ser meget flot tapet hos dig og øjner muligheder i min gang ;o)
    Og så er dine SG vaser da bare flotte med de blomster :o))

    SvarSlet
  6. HVor ser det bare fint ud med alle de forskellige tapeter..!
    JEg er tosset med idéen om markering af børnehjørnet... Det skal vi også ha' gjort herhjemme - men men men er den (u)lykkelige indehaver af (møg)savsmuldstapet....:(
    HVordan har du gjort med den lille spejlhylde..? For jeg er gået i stå på mine;)
    KH Anne

    SvarSlet
  7. Dit "gamle" tapet er da ikke så gammelt igen... eller også er det bare alt for længe siden jeg har besøgt dig :-) nå men jeg synes det er rigtig fint til jeres hus! det er de andre tapeter nu også!

    SvarSlet
  8. Leizys:Ja det er lidt svært når man bor i leglighed, Jeg har set inde ved blåmajsen hun har tapetseret et stort billed lærred, det ser rigtig godt ud.

    Carina: Mange tak for de søde ord, og dejlig du har lyst til at læse med, det er jeg rigtig glad for.

    Wunderbar: Tak, syntes ikke det er så slemt at sætte op, det er mere alt det arbejde inden øv det er nogle gange træls.

    Dorthe: ja jeg er helt enig, det er så hyggelig på en måde.

    Kisser: ja de har så fine farver, lyser virkelig op her i en mørk tid.

    Familien G: Jeg har også fire døre, og et stort vindue og en trappe, så det er lidt et underlig rum, men jeg er heldig at have en masse lys. Hvad med en enkel bane et par steder måske.

    Annchen: vi har også sådan noget boble tapet med lidt savsmuld i i stue. Den måde vi gjorde det på var, glemme at tømme tagrenden + hår vinter = masser af sne og is i tagrenden, fyge sne i skunken, når det smelter = vandskade = løs tapet. Det var så så heldig lige at være der hvor vi lavede legehjørne. Spejlhylden har jeg købt på genbrug, jeg fik den billig for spejlen var faldet af og stod løs ved siden af, det gør ikke noget haps den tager jeg. Jeg så godt dit indlæg, men havde lidt travlt, nåede at spørge manden, han havde desvære ingen forslag, men jeg fik aldrig svaret. Det er lidt ærgerlig, jeg havde en masse på hånden, de står i rå træ, men spejlen er limet fast og da jeg så dit indlæg, sagde jeg dem fra.

    Ellen: Det er aaaaalt for længe siden du har besøgt mig.

    SvarSlet
  9. Hvor ser det bare super lækkert ud! Manden min får en sær rynke i panden, når jeg nævner, at jeg gerne vil have tapet op;-)

    SvarSlet
  10. Ja en enkelt bane , eller en enkelt væg, skal så bare finde noget både manden og jeg kan enes om og det må ikke være for mørkt heller??

    SvarSlet
  11. Finurligheden: Kan du ikke liste lidt ind af gangen :) jeg er heldig min mand siger om indretning, det kan jeg ikke finde ud af det styrer du bare.

    FamilienG: Hvad med den jeg bruger i gangen, den er ikke mørk, ellers syntes jeg mange farvehandler er ved at have et ok udvalg, vores i skive sælger også i meter

    SvarSlet
  12. Sikke noget smukt tapet du har valget til dit hjem.. Det ser sper fint ud:)

    Mvh Kirstine

    http://frudahlsfiflerier.blogspot.com/

    SvarSlet
  13. Ihhh hvor ser det godt ud altså !!!!!! er helt vild med det tapet i har ved jeres indgang.... ser bare godt ud :-)

    har lige tilmeldt mig som fast læser... (vil ikke gå glip af disse fine ting )

    rigtig god dag.
    kh

    SvarSlet
  14. Fru Dahls: mange tak, jeg har lige været inde på din blog, den er super hyggelig.

    Trine: mange tak for de søde ord, jeg er virkelig glad for at du har lyst at læse med fremover

    SvarSlet
  15. Så fint med tapeter på møblerne, må i gang med at finde møbler herhjemme jeg kan tapetsere.... tak for inspirationen!
    /Liv

    SvarSlet
  16. Liv: det var sørme så lidt, det er et dejlig nem hygge project at tapetsere møbler.

    SvarSlet
  17. Dejligt at se tapetglæde udfolde sig!
    Bedste hilsener
    Stine/Tapetmesteren

    SvarSlet
  18. Stine: Mange tak, jeg syntes det er så anvendelig, ikke kun til væge, men også til billeder og møbler og andet.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...