fredag den 23. september 2011

Høst stemning





Efteråret er en god tid når det handler om af finde ting til at skabe lidt hygge i haven, jeg er bla. ret vild med pyntegræskar, for mig er græskar i alle udformninger en vigtig ting her i efteråret. Jeg nyder dem både til pynt som her, og tilberedt i maden. Jeg syntes farverne på græskarene sammen med solsikker og de røde bær er rigtig fine sammen og passer godt til de zink ting jeg har stillet frem. Nr. 2 billed, med vildt på krogen er måske lidt grænseoverskridende for nogle, men for mig er det en helt naturlig ting. Jeg er ikke vegetar, jeg er opvokset på et landbrug, hvor det at slagte dyr til mad er en helt naturlig ting. Når vildtet hænger på vildt krogen som her, syntes jeg faktisk det er med til at give lige præsis den høst stemning jeg godt kan lide ved efteråret.
God weekend til jer


5 kommentarer:

  1. Ja det er da virkeligt autentisk høststemning... :) Hvor længe må den slags vildt hænge sådan så? Er det sådan bare når det lige kommer hjem, eller er det flere dage? :)

    SvarSlet
  2. Skønne billeder og ja vildtet skaber er da bestemt med til at skabe den rette stemning/udtryk.. Her i huset er der ingen der går på jagt - men pyntegræskar er vi leveringsdygtige i ;0)
    I år har vi selv haft græskar i haven - både pynte og almindelige og skønr selv at kunne høste og pynte op..
    Rigtig god weekend :0)

    SvarSlet
  3. Hej Jea håber du har haft en god weekend i høstens tegn. Um leif''s vildt gryde, ligger godt i maven. :-)

    SvarSlet
  4. Wunderbar: Man siger 20 græd dage. Altså 10 græder udenfor så må det hænge 2 dage, 5 græder 4 dage osv.

    Gårdejerinden: Græskar er helt fantastiske syntes jeg, og skønt når man selv kan hente dem i haven.

    Ellen: Jo tak, Vi havde faktisk besøg af nogle af de gamle venner fra faldskærms klubben gæt lige hvad de fik til middag med svampesovs mums

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...