torsdag den 8. september 2011

Halv sol nederdel og lidt blog inspiration


Jeg har syet en halv sol nederdel til Æblepigen i dag, selve modellen er super nem at sy når man lige får tegnet mønstret, lommerne drillede mig dog lidt som det også kan ses på billedet. Jeg startede med at lære at sy sidste vinter, og selv om jeg har fået syet en del siden, så mangler jeg stadig en hel del viden og øvelse. Heldigvis har jeg min super dygtige svigerinde som bor tæt på og som altid lige har tid at hjælpe hvis der er noget som driller, måske jeg skulle have spurt efter hjælp til lommerne, men man lærer jo også af sine fejl ikke :) Lommerne er snyde lommer, jeg har syet dem til for oven, det var bare for at lave lidt pynt og bryde det meget blå og gule, syntes det giver en meget god effekt. Det med at sy skråbånd får jeg mere og mere styr på, så trods småfejl ved lommerne er jeg rigtig godt tilfreds.


Til sidst vil jeg lige vise hvordan det ser ud på mit spise bord for tiden, rendyrket blog land inspiration. Jeg syntes det er så fantastisk med alt den inspiration og gode ideer man kan hente på blogger rundt omkring og lige ny nyder jeg altså disse fine ting. Mange tak til alle jer søde medblogger for alle de gode ideer i kommer med.

8 kommentarer:

  1. hyggeligt her, har lige tilmeldt mig :)

    kh christina

    SvarSlet
  2. Hej det er da en rigtig fin nederdel du har syet, har også en drøm om at få tid til at sy den slags tøj. Du må have en rigtig dejlig dag og weekend klem

    SvarSlet
  3. Sød nederdel og et rigtig fint bord...
    Hvor er de små krukker fra?? og har du selv pyntet dem?

    Du kan GODT sy, det ser rigtig fint ud :o))

    SvarSlet
  4. Hold da op Jeanette, eller er det Jeanett, det har jeg altså ik fået helt styr på:-)

    Men den nederdel, den er jeg helt helt vild med.... Altså hvis du sku få lyst at lave en mere, så siger du endelig til:-)...

    Og det med bloginspiration, det benytter vi os jo alle af, det er det der er SÅ cool ved den her verden.

    Den voksdug du har på, den er da os for lækker, hvor er den mon fra???

    Ha en dejlig weekend, håber snart du blir net-kørende igen:-)

    SvarSlet
  5. Christina: Velkommen og dejlig du vil følge med

    Louise: Mange tak og god weekend til dig også

    FamilienG: Mange tak, vaserne og de små lysestager oppe i vinduet og krukkerne er fra Søstrene Grene, jeg har selv limet tapet og sat tape på.

    Louise: Jeg skal lige sy et par stykker mere, så jeg får helt styr på det, så kan vi måske godt finde ud af noget:) voksdugen på bordet er fra kop og kande, den er blevet vist rigtig mange gange rundt omkring på forskellige blogs, nederdelen ligger på tapet, det er ikke en dug.

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare en lækker nederdel, super flot!

    SvarSlet
  7. Kop og kande, ja det var da rimelig overskueligt at finde så.... Måske:-) Med mindre det er rippet af alle blogdamerne... Ha ha

    Ja du skriver bare når du synes du har styr nok på det til en lille MErle opgave.

    RIgtig go weekend

    SvarSlet
  8. jeg synes den er virkelig fin den nederdel, det har du klaret rigtig godt selvom du er nybegynder.
    Jeg er også selv begynder i at sy, jeg har kun syet frem og tilbage indtil videre ;) men er ved at sy til min søsters baby, så der bliver mine kundskaber sat lidt på prøve.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...