lørdag den 17. september 2011

Efterår i haven

Jeg syntes det er lidt trist vejr vi har for tiden, regn og blæst, det er så mørk og trist når jeg kommer hjem. Men nu har jeg besluttet at det dårlige vejr ikke skal ødelægge mit humør, jeg vil tænke positiv og udnytte det vejr vi nu engang har her i DK. I regn og blæst er det godt at gå på andejagt og det fugtige vejr giver mange svampe. Så vi tager i skoven igen i morgen trods regnvejr og nu har jeg pyntet lidt op ved indgangspatiet herhjemme, et lille fint arrangement som jeg bliver glad af at se på, hver gang når jeg kommer hjem.




Jeg syntes jeg trængte til lidt fornyelse til haven, både lidt nyt pynt og lidt inspiration, så jeg har lige været en tur forbi min yndlings retro butik Nostalgien. Et meget inspirerende sted som jeg også har skrevet om tidligere, det kan du læse her. Denne gang blev det bla. til et par trådkurve, meget anvendelige til opsamlings æbler som jeg har brugt dem til her. Men jeg har også tænkt at en af dem skal bruges ved bålstedet til brænde, og måske en skal bruges til pynt med kogler og gran til jul. En ny zink kande blev det også til, dejlig med anvendelige ting som samtidig pynter.

Fortsat god weekend 

7 kommentarer:

  1. Total hyggelige efterårsbilleder - kan mærke stemningen helt ud på min side af skærmen.
    /Liv

    SvarSlet
  2. Rigtig god idé at gøre det fint ved indgangspartiet
    Det betyder meget at have noget fint at se på når man kommer hjem :o) Og ikke mindst i det her (møg-regn)vejr
    Rigtig god tur på svampejagt

    SvarSlet
  3. Hvad skulle du gi for kurvene? var selv så heldig at få en ganske gratis af min dagplejemor i sidste uge, hendes mand havde 4 med hjem, vidste ikk helt hvad de sku bruge dem til.. :)

    SvarSlet
  4. Det ser hyggeligt og dejligt velkommen ud når man kommer hjem til dig:-)

    Og den er fin kurven... Vi har en ret magen til i stuen, bruger den som brændekurv... En smule upraktisk fordi træet drysser lidt, men til gengæld ser den ret cool ud når man sådan kan se træet hele vejen ned.... OG den kan holde til at blive båret ind og ud år efter år efter år.

    Go søndag til dig og dine

    SvarSlet
  5. Liv: tak for kommentar, dejlig du kan mærke stemningen som jeg prøver at skabe, jeg syntes efterår er en dejlig tid, med masser af varme farver.

    Pernille: mange tak, Jeg syntes det betyder meget at det er hyggelig når jeg kommer hjem, de første år vi boede på gården kom vi altid hjem til en stald der skulle fjernes og byggerod, så efter der her jeg fået et behov for at jeg kommer hjem til noget rart.

    Wunderbar: hvor er du bare heldig, hvis hun ikke ved hvad hun skal bruge de sidste til kan jeg godt bruge en mere :) Jeg havde set dem flere gange nede ved Rene men det var ikke lige dem jeg var på jagt efter da jeg kørte derned, men blev inspireret da jeg så hvordan han brugte dem. Nu hvor jeg har fået dem hjem syntes jeg der er så mange ting de kan bruges til. Prisen er lidt svær, for jeg købte lidt flere ting også noget jeg ikke har vist endnu, jeg fik en samlet pris på det hele, men jeg syntes ikke det var dyrt.

    Louise: Ja den kunne være fin til brændekurv, men tror altså ikke jeg orker det der med at den drysser, så det bliver brændekurv udenfor. Vi har haft en i mange år jeg selv havde flettet, men den var stor og tung og nu er hanken røget, så mangler en god ide til en ny, måske jeg skulle flette en ny mindre.

    SvarSlet
  6. Hvor har du det bare hyggeligt i haven, det er lige så man kan mærke stemningen.

    SvarSlet
  7. ja det er med at fokusere på det positive, det prøver jeg også på :)
    hvor ser det bare skønt ud ved dit indgansparti, kunne være jeg skulle gøre noget ved vores også.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...