torsdag den 1. september 2011

Efterår i haven



Frøstande fra min pæon, som jeg desvære ikke har sort navnet på, den er enkelt blomstrende med gule blomster, men jeg syntes næsten det er frøstandende her om efteråret der er finest. Mange gange syntes jeg faktisk frøstandende er ligeså fine som blomsterne, ikke mindst når de står tilbage i et efterårs forfaldent   staudebed en tidlig frostklar morgen, det syn kan jeg da godt glæde mig lidt til. Jeg er vidst så småt ved at gøre mig klar til efterår og vinteren, sådan rent mentalt, siden jeg har de tanker. Hvad med dig er det også ok at sommeren er ved at være forbi...


 Frøstande fra mine valmuer i køkkenhaven.

 Paradisæbletræet med sine røde æbler

En dejlig saftig Rød ananas æble.

8 kommentarer:

  1. Imponerende billeder!
    Du har vundet i min Give Away :-) Send mig en mail med din adresse, så skal jeg få det sendt afsted til dig.

    God weekend, klem fra Dorte

    SvarSlet
  2. Pimp me up: jubii hvor er jeg bare heldig, jeg har sendt en mail :)

    SvarSlet
  3. ej jeg har aldrig set frøene på en bonderose se sådan ud. Må straks ud og se om min også ser sådan ud!
    ja frøstande kan virkelig være fine.

    SvarSlet
  4. ja med de lækre fotos så er jeg da helt klar til efterår.. ellers må jeg snart blive det...

    SvarSlet
  5. Mejse: tak tak

    Marolle: Det er en jeg engang har fået af en plante samler og den er faktisk lidt kedelig i blomst, enkle gule blomster som ikke holder så længe. Mine andre pæoner har ikke så fine frøstande.

    Ellen: tak tak

    SvarSlet
  6. Du er heldig at du har en gulpæon. De ofte dyre i indkøb og kan være svære at få til at vokse. Kh Christine

    SvarSlet
  7. Christine: mange tak for svar, det var dejlig du kendte den for mange spørger hvad det er for en. jeg har også lige skrevet en kommentar inde ved dig

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...