mandag den 23. april 2012

Retro dukkehusmøbler



Jeg har været så heldig at få et dukkehus med en masse gamle møbler foræret til æblepigen, i dag var jeg så ved at kigge lidt nærmere på hvad der gemte sig i kassen med de mange møbler. Jeg må sige jeg blev virkelig overrasket, kassen var fyldt med så mange fine møbler og ting til det lille dukkehjem.
Møblerne på billederne er bare en lille del af samlingene, men jeg syntes de er så fine så jeg lige måtte dele nogle af dem med jer. Jeg er specielt vild med alle Tekno emalje køkken tingene, der er så mange fine små detaljer, se lige brødskæren og den lille emalje ovn, jeg syntes det er så fint. Jeg er også ret vild med det fine grønne plastik badeværelse, syntes det har en rigtig fin pastel grøn farve og oser af retro.
Der var også de fineste små plastik dukker med, nogle af dem har lukke øjne, andre er malet med blå øjne og en sød lille kyssemund. Fælles for det hele er vidst, at det er alt for lille og skrøbelig til at æblepigen kan lege med det endnu, så det hele bliver pakket fint ned til hun bliver lidt større, og bedre forstår værdien i det.
Dukkehuset er meget stort, som i rigtig stort og vil fylde alt for meget på værelset når den tid kommer, så jeg skal på jagt efter et nyt og lidt mindre. Heldigvis har jeg ikke så travlt med at finde et, for der går jo lidt tid endnu inden hun skal bruge det, meeen.. det kribler nu lidt i mine fingere for at komme til at male og tapetserer, indrette og sy puder og gardiner, male små billeder og og og...

29 kommentarer:

  1. Wow, foræret?! Det er jo så fint og sødt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg føler mig også virkelig heldig, det er jo en ren guld gruppe i mine øjne.

      Slet
  2. Hold da helt ferie, det er godt nok de flotteste retro dukkhusmøbler jeg længe har set. Er det mon en mariekiks rulle der er på brødskæren?

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er en mariekiks rulle den er så fin, der er faktisk flere reklame mad ting, mel, sukker og andet, jeg skal lige have gravet det hele frem fra kassen.

      Slet
  3. wow hvor er det bare flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er ret imponerende så velligende man kan lave små møbler, når det så er retro stilen tilmed så er det jo helt top syntes jeg.

      Slet
  4. Wauw, det er simpelthen så fint.. hvor har du dog støvet sådan en op? Jeg skal ud og kigge på kbh skab hos en ældre dame i kjeldbjerg imorgen.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har set dit indlæg :) fine ting du fik med hjem, glæder mig til at se skabet.

      Slet
  5. Ej hvor sjovt, mange af de ting, havde jeg som barn:) Deja vu oplevelse har jeg lige nu.. En masse timers leg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altså bare så hyggelig at se sine børn lege med de samme ting som man selv fik timer til at gå med som lille

      Slet
  6. Hvor er det fint - der er bare noget skønt med møbler i miniaturemøbler. Især badeværelseselementerne har en fantastisk farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. badeværelse møblerne var også det første jeg fik øje på da jeg åbnede kassen, tænkte wauw her er nogle fine sager, at det så bare blev bedre og bedre efterhånden som jeg kom længere ned i kassen var jo fantastisk

      Slet
  7. hvor er de bare lækre de fine som møbler, mindes selv at ha haft nogle af dem som barn... Utroligt de egentlig ikke er gemt, for jeg har SÅ meget stadigvæk.... Det med at gå igang med dukkehus, det skal du da bare igang med, huset kan jo fint bruges til større dukker, dyr og bamser lidt nu, og så kan de fine små møbler flytte ind senere.... Sådan blir Merle og Neels dukkehus også brugt lige nu.

    I hvert fald heldige dig.... så fint.... Æblepigen blir glad for det en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har da helt ret, jeg skal da bare igang lige så snart jeg har fundet huset, så kan de fine møbler jo bare flytte ind senere, når Filippa bliver lidt større.

      Slet
  8. Ej hvor er de bare fine..:) Super søde. Heldige jer;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja jeg føler mig også rigtig heldig, jeg har næsten ikke lyst til at pakke dem væk igen, syntes egentlig de skal stå fremme så vi kan gå og kigge på dem.

      Slet
  9. Hold da op, hvor er det bare nogle fine ting!
    Heldige æblepige når den tid kommer <3.
    /maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu håber jeg så bare at hun syntes det samme når den tid kommer :))

      Slet
  10. shit mand det er fine sager. Er vild efter lignende og forstår godt din glæde ved det. Nok en god ide at gemmedet væk lidt endnu .-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er virkelig fine sager, tænk at hun bare ville have kørt det på genbrug, men ville så lige i sidste øjeblik, lige spørge mig om det var noget jeg kunne bruge.

      Slet
  11. Fantastisk, fantastisk, fantastisk! Og ren gensynsglæde, jeg havde de der badeværelsesting til mit dukkehus da jeg var barn i lige præcis den farve. Hvor er det fint, og hvor er i heldige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så sjovt at der faktisk er flere af jer der har leget med det samme som barn. Jeg har desværre ikke selv leget med dukkehus som barn, men husker en veninde der havde en helt fantastisk fin en, håber hun har gemt den for den må virkelig være ekstra fantastisk i dag.

      Slet
  12. Svar
    1. Ja det er altså bare hyggeligt med de gamle sager ;)

      Slet
  13. Det ser herligt ud. Her holder vi os til Pippis hus og der kan man jo indrette som man vil, hvilket pigerne står for:-) glæder mig til at se det store hus en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kusinen har også pippi huset og elsker det, hvem ved måske er det også det Filippa helst vil have når hun bliver lidt ældre, men så kan det her bare blive pynt ;)

      Slet
  14. Fine små ting :) Og lidt gensynsglæde her :) Tak for det...

    SvarSlet
  15. Jeg LIKER disse dukkehusmøblene, gamle er finest:)
    Trine:)

    SvarSlet
  16. Hvor er det bare sejt!!!
    Det da helt vild så meget på en gang, der var hun heldig.

    Tillykke med det.

    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...