onsdag den 4. april 2012

Påskeferie




Man kan blive ganske træt af at lege hele formiddagen, så efter et besøg ved min veninde og hendes dejlige lille pige på samme alder som æblepigen, var en lur på sofaen tiltrængt. Jeg selv var nu også blevet lidt doven, så en time i sofaen med hækkelnål og en bunke Kauni garn, mens æblepigen sov, var helt ok. Jeg er helt oppe at køre over hvor fantastisk Kauni garnet er og over alle de fine farver, ja ja jeg ved godt at mange af jer havde opdaget det for længst, men jeg skal nogen gange lige... og kan det nu passe... Men det kan det så, og derfor har jeg også lige bestilt en bunke mere, med fine nye farver. Søde Mette havde nemmelig lige fået lageret fyldt op med nye farver, og det kunne jeg slet ikke stå for. Hvad skal jeg så bruge alle de nye farver til, jaa jeg har en lille stille drøm om at begynde at hækle et sik sak tæppe, jeg syntes de er så fine og jeg ville elske at eje et selv. Men kan jeg nu finde ud af det... Får jeg den nogen sinde færdig... Tør jeg gå igang med så stort et projekt, jeg har jo ikke hæklet så meget før, uanset hvad så er det lækkert garn og lækkert garn kan man altid finde på noget at bruge til.
Eftermiddagen gik med en helt anden slags krea aktiviteter, altså jeg ved ikke lige hvad æblepigen har gang i, men det er noget med lim og saks og så dyb koncentration, så bider man nemmelig sig selv i overlæben lige som sin mor :) Jeg selv er igang med nogle puder til æblepigens værelse, og noget af det hyggeligste nemmelig at udvælge stoffet, det kan jeg bruge timer på.

10 kommentarer:

  1. Ja vild flotte farver. God arbejdslyst med tæppet.
    Sjov i bider i læben begge to.
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, nu får vi se om jeg har mod på at komme igang, men nu er garnet ihvertfald bestilt.

      Slet
  2. Det lyder som en rigtig skøn dag. Dejligt at følge din blog ;-)

    Du har vel ikke en farvekode du vil dele. Vil rigtig gerne have koden på det fine bord og stol, hvis muligt.

    Vh. Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, desvære har jeg ikke en farvekode, for jeg har selv blandet lidt hvidt i

      Slet
  3. De puder tegner da godt.

    Sjovt med en lille kopi ;o). Saks, papir og lim plejer også at gi' ro her ;o).

    God påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja det er hyggelig med saks og papir, syntes hun ihvertfald :)

      Slet
  4. Så hyggelig når de små jobber så hardt med å lage noe fint :)
    God påske til deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejlig at se når de fordyber sig de små :)

      Slet
  5. Ser ud til, at have været en hel igennem hyggelig dag!

    De puder skal da nok blive lækre...

    Påskehilsner fra
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, håber jeg får lidt tid ved symaskinen her i påsken, så de kan blive helt færdige.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...