onsdag den 18. april 2012

Det blomstrer


Det pibler op af jorden med forskellige forårsblomster, det er så skønt at gå tur i haven igen efter en lang vinter og følge havens udviklingen, syntes jeg opdager nyt hver dag jeg går en runde. Jeg plukke næsten hver dag små buketter, tager dem med ind og stiller dem rundt omkring i huset i små buketter, elsker at der fra nu og langt ind i efteråret, altid vil være muligt at plukke en buket i haven.
Frugttræerne er meget tæt på at springe ud også, jeg holder vejret og håber de venter til nattefrosten er forbi, frosne små blomster betyder nemmelig ingen frugt på det træ det år. Heldigvis har vi over 100 forskellige frugtsorter , og de blomster ikke på samme tid, så mon ikke der også bliver frugt i år.
Hvis frosten ikke beskadiger kirsebær blomsterne vil de bære dejlige store velsmagende kirsebær om ca to måned, jordbær vil afløse kirsebær, derefter hindbær, ribs, solbær osv. derefter de første blommer, æbler, pærer osv.
Behøves jeg sige jeg elsker min have og jeg glæder mig til sommer...
En kollega sagde til mig i dag, da vi snakkede om at det var koldt..
"Ja sommeren er ikke startet endnu, men om 4 måneder er den over igen"

Ja ja det gælder om at nyde hverdagen, mens vi har den, sommer eller ej :) ha en rigtig god aften og dag i morgen ;)

4 kommentarer:

  1. Ja nattefrosten må godt stoppe - sidste år fik vi kun meget få kirsebær :o(

    Hørte også om næste-sommervejr i næste uge, så mon ikke vi snart er i "sikkerhed"? ;o).

    De første forårsblomster er nu noget særligt...

    SvarSlet
  2. Åh ja, det er så skønt, når farverne breder sig i haven. Vi har en af de få haver i vores kvarter, hvor der ikke bare er planet ud og sået græs, men hvor alt derimod blomstrer som det gjorde for 80 år siden. Det nyder jeg i den grad:)

    SvarSlet
  3. Åååh så herlig når våren virkelig viser seg
    fram og skjønne blomster i forskjellige
    farger og utførelser titter opp av jorden..
    blir så glad
    : ) Ha en fiiin torsdag!

    Klem
    Maria.

    SvarSlet
  4. En gratis rigdom.

    Glædelig torsdag.
    Kirsten

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...