lørdag den 7. april 2012

Min yndlings kageopskrift


Måske påske frokosten skal afsluttes med en kage, for så skal i da lige have opskriften på min absolut yndlings kage. Yndlings fordi den smager godt, er nem at bage, super anvendelig og der er stor sandsynlighed for at de få ingredienser er i skabet.
Jeg har andre opskrifter på skønne kager fyldt med chokolade, marcipan, og andet godt, de kan heltsikke konkurrerer på smag, men det gode ved denne her er at den er simpel, så man godt gider at bage den med børn. Ingen problem hvis uventede gæster melder sin ankomst, for den er hurtig at lave og har mange muligheder og så gør det jo ikke noget at den smager godt. Fx kan den bages i tærteform og pyntes med jordbær til sommer, eller med mandelmasse til efteråret, den kan bages som cupcakes og pyntes som man har lyst, man kan putte frugtfarve i og lave en giftkage, eller prinsesse kage.


Opskrift på mazarinkage :
 3 æg
300 g sukker
Det piskes GODT og i blandes
10 finthakket mandler (står ikke i den oprindelige opskrift, så kan undlades) 
lidt mandel essens, ca. 1 tsk. (Kan undlades hvis du bruger mandler, jeg selv bruger begge dele)
125 gram margarine smeltes og blandes i
125 gram mel vendes i til sidst
Dejen hældes i form og bages ved 175 grader til den mærkes fast.

Velbekomme 

9 kommentarer:

  1. Very delicious recipe.
    Little cakes are looking too yummy.
    Have a Very Nice Easter and Weekend
    Exam Papers

    SvarSlet
  2. Ja den virker lige til. Den må prøves....god påske

    SvarSlet
  3. Ser gode ud, den opskrift skal da prøves... God påske...

    SvarSlet
  4. Uhm, den kage lyder dejlig nem. Den må prøves.

    SvarSlet
  5. ihh Jeannett - lige hvad jeg manglede... Skal nemlig lave en hurtig kage til vores påske-frokost gæster imorgen :) TAK for det...

    ...og rigtig god påske:)

    SvarSlet
  6. Uhm! ja det kunne da godt være man lige skulle kaste sig ud i lidt kagebagning.. Tak for inspiration - og rigtig god påske :0)

    SvarSlet
  7. Super lækkert :- )

    Rina
    http://tanke-univers.blogspot.com/

    SvarSlet
  8. Tak for alle de søde kommentarer, håber i får held med bageriet

    SvarSlet
  9. hvis i har lyst til at kigge forbi min nye blog, der snart bliver fyldt med DIY's, opskrifter, tips og masser sjove ting, så kig forbi min blog der hedder MyLife og kan findes på mylifemarieamb.blogspot.com

    tak :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...