torsdag den 14. juli 2011

Torsdags TA-DA




Denne uges torsdags DO-DO var at plukke bær og lave saft og marmelade. Her er så det færdige resultat 19 flasker ribs og solbærsaft + 7 glas jordbær, hyldeblomst marmelade med citron. Der mangler noget på billedet, men noget er allerede spist, drukket, eller givet væk. Jeg har plukket flere bær, de er kommet i fryseren, og skal bruges til smoothies. Opskrifterne har jeg fra den gamle syltebibel, en fantastisk bog som bare stadig holder. Mit jordbær broderi er også blevet færdig, jeg syntes den er blevet fin og tror jeg vil lave nogle flere, næste gang vil jeg bare lave den noget mindre.



Her i dag har jeg så hygget mig med at bage boller og banankage, ikke fordi der var en anledning, men bare fordi jeg havde lyst at overraske familien med hjemmebag og eftermiddags hygge når de kom hjem. Tror i lige de blev glade....

16 kommentarer:

  1. Hvor fantastisk ;0) Dejligt med så meget hjemmelavet. Idag laver jeg ærte/gulerod sovs til karbonader. Gulerødder fra køkkenhaven og ærter fra fryseren. Mikkel åd alle de friske ærter ;0)

    SvarSlet
  2. Ja det er dejlig, vores ærter er ikke klar til at spise endnu, jeg har vidst været for langsom med at få sået i år :)

    SvarSlet
  3. Hvor hyggeligt... Det fine prikkede tapet bagved er rigtigt fint, det gir sådan en rolig lidt nostalgisk stemning.. :)
    og altså det marmelade.. jeg har næsten tømt glasset... selv..! Det smager sindsygt godt.. :)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare fantastisk lækkert ud, og hvor er du heldig lige at kunne forsyne dig i egen have :o)

    SvarSlet
  5. I det ser godt ud, har slet ikke kunnet tage mig sammen i år, jeg har også selvsamme sylte bibel. Den er super god. Men hvis dette vejr, fortsætter kunne det være man skulle finde det frem:-)

    SvarSlet
  6. Det ser helt vildt lækkert ud. Jeg ELSKER bare sådan nogle hjemmelavede lækkerier! MUMS!

    SvarSlet
  7. Wunderbar: dejlig du kan lide marmeladen :) det er ved at være mange år siden jeg tapeserede, jeg har altid været vild med tapet, men går og overvejer at male det om.

    Leizys: Tak vi nyder det også bare så meget

    Fru Ranke: Ja gør det, det er faktisk hyggelig når først man kommer igang.

    Christina: Tak, og så ved man at det ikke er sprøjtet og tilsat alt muligt, dejlig

    SvarSlet
  8. Jamen altså, stort tillykke med din nye side, det er bare super top hyggeligt og rigtigt fint at åbne op til, den kan du godt være tilfreds med.. :)

    SvarSlet
  9. Hold op der er gang i dig!! Sikke en stor produktion!! Men hjemmelavet er jo bare lækkert! Og SUPER flot ny side - din header er så flot!!

    SvarSlet
  10. Hvor ser det bare lækkert ud - og sikke flot din side er blevet! Tillykke med dit nye "look". :-)

    Kh Maria

    SvarSlet
  11. Wunderbar: mange tak, jeg er også selv rigtig glad for den

    Maj: Mange tak, jeg syntes det var lidt svært at beslutte hvilke billeder der skulle bruges, jeg ville egentlig kun have haft fire billeder, men syntes det blev lidt skævt, så kom døren med, ved ikke helt hvad jeg syntes om den endnu.

    Dankebaar: Mange tak, det er Lady bird der har lavet det hele, jeg syntes hun er super dygtig og så sød og tålmodig at arbejde sammen med.

    SvarSlet
  12. Hvor ser det fantastisk ud - er ret misundelig over alt det lækre du kan drikke og spise i løbet af året. Måske jeg skulle anskaffe sådan en gryde der - er det nemt med den?

    SvarSlet
  13. Westmose: det kan ikke gå galt, med sådan en, jeg havde ikke fået lavet det samme hvis jeg ikke havde den.

    SvarSlet
  14. Uhmmmmm det er lige før duften kommer helt hjem i vores stue, dejlige billeder og sikken et dejligt forråd :o)

    SvarSlet
  15. hold da op hvor er du bare effektiv! ser rigtig lækkert ud :)

    SvarSlet
  16. Demselv: ja det er skønt med forråd, elsker også når det bliver efterår, med æblehøst og alt det.

    Morolle: Tak Der er ikke så meget forskæl på om man laver to eller 10 flasker når først man er i sving :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...