tirsdag den 12. juli 2011

Ribssaft og gryde brød


I dag er jeg igang med at plukke diverse bær, for at forvandle det til saft og marmelade. Jeg er i fuld sving med saftkoger og gryder, det er et af de sommer projekter som jeg elsker at gå og hygge mig med. Som en ekstra bonus til manden og æblepigen når de komme hjem, ville jeg lige bage et brød.  Friskbagt brød med jordbær marmelade, mon ikke det bringe lykke.


Jeg fandt en opskrift i går, på et brød bagt i en gryde. Syntes det lød så spændende at jeg straks rørte en dej sammen, den har så stået i køleskabet hele natten. Meningen er så at man bager den i en 250 graders varm ovn i en gryde, jeg har lige taget den ud og håber den smager lige så lækker som den ser ud. Samtidig afprøvede jeg lige hvor varm sådan en grøde nu er, når den har stået en halv time ved 250 grader, her kan jeg fortælle at den er alt for varm at rører ved uden lapper. Tror lige det koster en time i blogland, med hånden i koldt vand øv øv hvor dum kan man være.

16 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud ;0)
    Fikst det der gryde brød, det ser indbydende ud.
    Jeg flyttede alle mine bærbuske i foråret, så det er lidt sparsomt med bær i år.
    Det er kun blevet til smagsprøver ;0)

    SvarSlet
  2. Mmmm hjemmelavet saft, det lyder bare rigtig godt! Jeg har lavet et brød som dit en del gange efterhånden, og det er bare et hit hver gang, der kan bageren godt pakke sammen :o)

    SvarSlet
  3. Julie: Det smager så også rigtig lækkert, kan jeg nu fortælle, håber buskene vil kvittere med en masse bær næste år så.

    Lisbeth: hi hi ja nu er jeg altså selv bager sååå.. Men du har helt ret det er virkelig lækkert.

    SvarSlet
  4. Den der søde hamster jeg har ;0) hvis du gerne vil have en på din blog, så skal du bare trykke på det tekst der er i dens kasse, så kommer du ind hvor man kan hente den ;0)
    Vi har ikke spist monster kartoflen endnu, der var for mange kartofler i 1 top til 1 måltid.
    Men jeg håber da den smager lige så godt.
    Den bliver heller ikke spist idag, da skal vi have ris.

    SvarSlet
  5. Uha - et super flot brød! Det ser dæleme lækkert ud!! Og hjemmelavet saft og marmalade - du har da vist verdens heldigste familie;)
    God sommerdag!

    SvarSlet
  6. ejjj hør nu her, hvor er det bare noget lækkert brød, og flotte flotte bær, den saft blir fantastisk.

    Er det viborg du bor? Jeg tror ganske enkelt bare jeg kører efter det en dag :-) :-) Så laver jeg da bare en dag ud af det :-)

    SvarSlet
  7. Julie: mange tak, det kigger jeg lige ind på.

    Maj:Kan nu fortælle at det også smager godt :)

    Louise: God ide, jeg vil syntes det var fantastisk hvis du kiggede forbi, sig endelig til når du har tid :)

    SvarSlet
  8. det skal vi da lige finde ud af, bare på den anden side af sommeren, vi holder snart ferie i 3 uger :-) Hva med jer??

    SvarSlet
  9. Ja efter ferien, vi starter ferie mandag, desvære ingen udenlands rejser til os i år.

    SvarSlet
  10. det blir der heller ikke noget af til os, så vi krydser fingre for lidt mere sommervejr de næste par uger :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er du aktiv, det ser vildt lækkert ud! men avs for den, stakkels hånd!

    SvarSlet
  12. Det ser bare rigtig lækkert ud, det må jeg prøve en dag!

    - rigtig hyggelig blog du har, kommer helt klart forbi en anden dag;-)

    SvarSlet
  13. Trine: mange tak for kommentar, det brød kan kun anbefales.

    SvarSlet
  14. Christina: tak, ja det gjorde altså ondt, men hvor dum er man lige når man har taget gryden ud med lapper og et minut efter tror man kan stille den tilbage uden.

    SvarSlet
  15. Kunne man tigge sig til opskriften på det dersens brød??? Jeg bager rigtig meget og brød i en gryde har jeg aldrig hørt om...det MÅ jeg bare prøve:-)
    Super fin blog du har - hvor er jeg bare DØD misundelig på din smukke køkkenhave....:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...