onsdag den 6. juli 2011

Der er en jeg ikke har fortalt jer om


Jeg har aldrig fået præsenteret jer for Malu,  Hun er en tyskruhåret hønsehund, en helt fantastisk jagthund og det eneste dyr vi har på gården, altså af tamdyr. Hun er min, ja det er mig som træne og gå på jagt med hende, men jeg låner hende gerne ud til manden. Jeg har gået på markprøver, schweisprøver og apporteringespøver med hende, og hun har gjort det rigtig godt. Jeg er uddannet jagthundetræner, og underviser i den lokale jagtforening. Måske havde i ikke forventet at jeg også var jæger, men sådan kan man jo blive så overrasket :)  Til Oktober tager vi det grønne tøj ud af skabet og så står det igen på nye fantastiske naturoplevelser sammen. Til sidst et billed fra hundegården, hvor Malu har sin helt egen klematis som hun kan nyde når vi ikke er hjemme.



4 kommentarer:

  1. Nårh, hvor ser hun sød ud :-)
    Jeg har faktisk også jagttegn men jeg har dog aldrig brugt det.
    Vi havde fra starten også planer om at vi skulle bruge vores hund til jagt (min mand går på jagt) men hun er skudræd og kan derfor ikke bruges til det.
    Men hun er jo super sød og dejlig og jeg går til agility med hende og det har vi stor fornøjelse af. Har også gået lidt spor med hende hvilket hun var ret god til :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er hun sød! :-)

    Jagt interesserer mig slet ikke - men jeg kan være med på det med de gode naturoplevelser. Jeg foretrækker dem dog fra hesteryg. ;-)

    Ha en dejlig dag.

    Kh Maria

    SvarSlet
  3. MereteJeg læste godt inde ved dig at din mand var jæger og at du vandt skyde konkuransen, sejt gået. agility er også en super måde stimulere en hund på, for det har de jo brug for sådan nogle aktive hunde.
    Dankebaa: Tak jeg syntes også det er hyggelig at ride, jeg havde også heste engang.

    SvarSlet
  4. hun er en lækker hund, hende Malu! og lidt forkælet med egen klematis... jeg er ret spændt på hvor meget du har nået i denne uge?

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...