fredag den 15. juli 2011

Blog award og lidt om mig

Jeg har modtaget denne fine blog award fra Hos Maj, hvor er jeg heldig, jeg er super glad for den og mange tak søde maj.
Reglerne er:
1. Man skal linke til den man har fået awarden af.
2. Man skal sende awarden videre til 5 bloggere der har færre end 100 faste læser.
3. Man skal svare på 5 spørgsmål.


1. Spørgsmål
Hvorfor begyndte du at blogge ? Da jeg fik Filippa var jeg fast besluttet på at hun skulle bæres i slynge så meget som muligt, noget med tæt kontakt til mor, tidlig tilknytning og bare det praktiske i at have hænderne fri til at kunne gøre andet, samtidig med at man havde hende. Jeg vidste ikke om det var noget man gjorde her i DK. så jeg søgte på nettet efter info, der fandt jeg siden slyngebarn.dk En side, bl.a. med et forum hvor man diskutere forskellige slynge typer og hjælper henanden igang.  Det er en fantastisk side, hvor der er god hjælp at hente, hvis man gerne vil bære sit barn. På slyngebarn er der en del mødre der er kreative og nogle har også deres egen blog. Deres blogs var vidst de første blogs jeg læste og derigennem fik interesse for at læse flere.  Tankerne om egen blog har nok været et årstid undervejs, men bl.a. en snak med Rakel som har bare WUNDERBAR gav mig det sidste skub til selv at hoppe med på vognen.

2. Spørgsmål
Hvilke blogs følger du ? Jeg læser mest Danske kreativ/familie blogs, men kan også godt lidt de Norske og Svenska blogs om indretning/landliv, nogle gange læser jeg også Danske haveblogs.

3. Favoritfarver ? Jeg kan godt lide der er knald på, men nogle gange er jeg også til pastel, jeg lider lidt under min gammel opdragelse om at farver skal passe sammen og tit ender det med noget lilla.

4. Favoritfilm ?  Her er det så at jeg ligner et stort spørgsmålstegn, for jeg ser virkelig meget sjældent film. For min skyld må fjernsynet gerne stå i et skab i et rum jeg sjældent kommer i og biografen der kommer jeg også meget sjældent. Jeg kan dog nogle gange godt lide at se film eller dokumentar om lande, jeg gerne vil eller har rejst i, eller hvis noget er underlig. Jeg har siddet i over 7 timer for at se dokumentaren om Bergensbanen. Filmen varer 7 timer og 16 minutter og er filmet ud gennem forruden på et tog på den 377 km lange tur fra Bergen til Oslo. Filmen er uredigeret og kameraet holdes i samme stilling, mens toget tøffer over 300 broer, gennem næsten 200 tunneller og adskillige mindre byer i Norge. Ja lidt underlig har man da lov at være ikke :)

5. Hvilke lande vil du besøge og hvorfor ? Der er rigtig mange lande jeg har lyst til at rejse til, det bliver svært at vælge nogle ud. Jeg har været guide på vandre og bjergbestignings turer i Nepal og Nepal har jeg altid lyst til at rejse tilbage til. Norge er bare helt fantastisk, vi har nogle venner jeg gerne vil besøge i USA, en shoppe tur til Indien, ja jeg har mange ønsker. Men den ultimative ønske rejse ville vare at rejse ad silkevejen fra Kina over Tibet, gennem Pakistan til Kasmir i Indien, Men det kræver lige lidt mere stabile politiske forhold.

Jeg vil gerne give Awarden videre til:

Mor til MERNE en smuk smuk smuk blog. Louise har startet sin blog samtidig med mig, og det er dejlig at følges lidt med en, der er lige så ny i alting som jeg selv er. En blog fyldt med smukke billeder og god inspiration om bolig indretning.

her en af dagende fordi Ellen er helt sin egen, en fantastisk person og min sødeste veninde. Hun er super dygtig og kreativ, følg med her for hun kommer helt sikker med fine ting og skøre påfund.

Æblemoster en rigtig dejlig og fin blog som jeg næsten lige har fundet og som jeg glæder mig til at følge med på fremover. Jeg er jo selvfølgelig helt vild med æble looket, men syntes også hun laver nogle fine ting.

De sidste 2 vil jeg gerne vente lidt med, men de kommer op senere.

Jeg håber i vil modtage awarden, jeg syntes i har nogle skønne blogs med masser af inspiration som jeg fortsat vil nyde at læse med på.

De sidste to awards har jeg valgt at give til:

Smuttiis Krearier: en fin og hyggelig blog hvor Christina bl.a viser forberedelse syslerier frem til en lillesøster som er på vej snart. Christina er rigtig dygtig, laver fine ting, heltsikker et besøg værd.

Anne Weinreich: Anne med det kompliceret efternavn :)  Hendes blog er dog langtfra kompliceret, den er smuk, inspirerende og rigtig hyggelig. Anne skriver mest om boligindretning og der er meget inspiration at hente, heltsikke også et besøg værd.

11 kommentarer:

  1. Aj hvor er det en fin ide - jeg bliver hele tiden positivt overrasket over det fællesskab, der er i blogland. Tillykke med awarden!

    SvarSlet
  2. Tillykke med din award, kan kun andbefald Indien. Har selv været der af flere omgange og et land jeg altid vil vende tilbage til.

    God dag
    Kira

    SvarSlet
  3. Nææ tusind tak for den fine award, det jeg da enormt begejstret for...

    Jeg modtager den straks, og går igang med at give videre :-)

    Hmm, må man mon give den tilbage, uden at du selvfølgelig skal gøre det hele en gang til!!!

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn award! Tillykke med den, og din fine fine side, det ser HELT vildt godt ud!

    SvarSlet
  5. Ihh hvor dejligt med en award - det fortjener du virkelig også. Din blog er SKØN og du udvikler dig med rekordfart! ;-)

    Og dejligt at læse lidt mere om dig, faktisk. ;-)

    Kh Maria

    SvarSlet
  6. Hjertelig tillykke med award'en. Og tusind tak fordi du sender den videre til mig. Beæret er jeg, kan du tro :) Jeg har været en del inde på din blog, siden vi "mødtes", og jeg elsker den!!

    SvarSlet
  7. Kære Jeannett!
    1000 tak for de fine rosende ord- jeg fik helt tårer i øjnene. Det er utroligt som din blog er blevet fin og du har fået den flot ud over rampen med raketfart- og som alt hvad du/ I laver så er den bare i ordentlig kvalitet. Spændende at se hvor meget du kommer til at skrive om dig selv :-) udover alle de kreative projekter du får gennemført for tiden.
    Jeg håber vi kan ses i løbet af den kommende uge hvor vi jo skal bo i "camp-vogn" nord for Struer :-) med regntøj .....

    SvarSlet
  8. Pimp me up: Mange tak og tillykke til dig også :)

    Kira: Ja Indien er skøn, og har man først været der må man bare tilbage. Jeg har desvære kun været der en gang, rejste rundt i nord Indien, Kashmir bl.a. Lee og ned til New delhi

    Louise: Dejlig du vil modtage den, og tak fordi du ha lyst at give den tilbage.

    Christina: Tak skal du have, æren for blogdesign går til Lady bird

    Dankebaar: Tak for de søde ord, det luner

    Æbleblomst: Dejlig du vil modtage den, og tak dejlig du syntes om min blog, det betyder faktisk meget at nogen syntes om det man laver :)

    SvarSlet
  9. ÅÅh, tusinde tak for awarden og de søde ord - det er jeg godt nok beæret og bevæget over! WOW hold da op :) tak tak tak :)

    SvarSlet
  10. Anne: Det var så lidt, mener hvert et ord :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...