torsdag den 21. juli 2011

Dagens loppefund


Æblepigen og jeg har tilbragt dagen på loppemarked sammen med mormor. Der er kræmmermarked i Virksund i disse dage, og det er få km fra hvor mormor bor, så selvfølgelig skulle dagen tilbringes der.  Virksund er en rigtig hyggelig lille havneby og der er en afslappet kræmmerstemning, hvor de fleste lokale også har deres eget lille loppe bod i indkørslen. Jeg syntes jeg har fundet nogle rigtig fine ting, til en rimlig pris så jeg er glad. Det gamle skolebord er lige det sidste møbel jeg mangler til Filippas værelse, den er lidt slidt og stolen trænger til nyt sæde. Men jeg er sikker på den nok skal blive rigtig fin, når den har fået nyt sæde og lidt maling.


Speciel glad er jeg for voksduen, syntes den er så fin og så kan den vendes og er mindst lige så fin på den anden side. Faktisk købte jeg også et camping bord, med lidt samme mønster som duen. Den var egentlig ikke til salg for Leif som havde boden brugte den selv. Han er gode venner med mine forældre og med lidt overtagelse fik jeg lov at købe den, mod at han måtte bruge den resten af weekenden. Syntes det var en god aftale, specielt fordi den så bliver afleveret ved mine forældre, efter markedet har lukket søndag.
I morgen skal jeg mødes med min søde veninde fra Kolding, vi skal på Vorbasse marked. Jeg har aldrig været på Vorbasse marked før, er der nogle af jer der ude der kender det ? frygter kræmmerne er lidt for professional til at man kan lave nogle gode handler.

16 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting -især er jeg vild med skolebordet!!

    Har iøvrigt lige været på ferie i nærheden af Virksund, men fik desværre ikke besøgt byen.

    SvarSlet
  2. Sikke nogle skønne sager du har fundet dig!!!
    Du har vist øje for den slags!! Totalt lækre farver på margrethe-skålene;)

    SvarSlet
  3. sikke skønne sager. Stod selv med de gule smørebrikker i går på torvemarked i Hals, men kunne ikke rigtig bestemme mig. Har dog fortrudt lige siden jeg gik fra dem - ikke mindst nu, hvor jeg ser dem her så fine ved dig ;o))

    Øv Øv nogle gange skal man bare ikke tøve ...

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle lækre ting og en god høst for et enkelt marked :-) er altså også ret vild med bordet, det skal nok blive fint!

    SvarSlet
  5. Malene: jeg er også glad for bordet, manden som solgte den sagde at han selv havde siddet ved den, for han havde opkøbt den da skolen skiftede borde, lidt sjovt når tingene har en historie.
    Maj: Tak jeg har den orange i stor også, men mangler nogle lidt mindre, så det var fint at de lige var der.
    Stampe: Jeg havde ledt efter dem et stykke tid, men der var faktisk mange, både gule, orange og blå. Nu har jeg faktisk også fortrudt at jeg ikke købte flere, jeg købte 6 stk, jeg gav 5 kr stk + jeg fik lidt mængderabat på dem og magrethe skålene.

    SvarSlet
  6. hold da op nogle gode køb du der har gjort. Kh Christina

    SvarSlet
  7. Nej, hvor er det et fedt skolebord, du har fået dig. Jeg elsker loppemarkeder.

    Faldt over din fine blog - og melder mig som fast læser.

    SvarSlet
  8. Leizye: Jeg er også rigtig godt tilfreds, men flere af de ting jeg fik handlet mig til, var slet ikke til salg. fx. voks duen var en hun selv brugte.

    frk.regnbue: mange tak nu er jeg spændt på om jeg er lige så heldig i morgen på Vorbasse marked

    Fr. Hølls skriverier: Mange tak og dejlig at du vil læse med :)

    SvarSlet
  9. Åh... Så skulle jeg da være taget afsted..;)
    Lækre lækre fund, du har gjort..;) Bordet er da for fint..
    KH Anne

    SvarSlet
  10. Jeg tror desværre ikke du finder noget på Vorbasse. Det er mest nyproducerede Kinavarer og en masse forhutlede dyr. Jeg kommer der aldrig. Men god tur. ;-)

    Og sikke dog nogle fede fund! Du er da bare heldig! :-)

    SvarSlet
  11. Sikke nogle vildt skønne sager!!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  12. Annchen: ja det skulle du, det havde da været hyggelig hvis vi lige var stødt sammen

    Dankebaar: Der var også en hel del af det du beskriver, men heldigvis også lidt godt.

    by myr: Mange tak, jeg syntes også jeg har været heldig.

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  14. Labre fund. Jeg var faktisk også forbi Virksund om torsdagen, men fandt ikke noget desværre.

    SvarSlet
  15. Jeg er helt tosset med de fine retro dåser i plastik, du har fået med hjem. Er selv begyndt at "samle" på dem her fornyeligt.

    SvarSlet
  16. Malene: Jeg syntes heller ikke der var så meget andet udover det jeg købte.

    Auvills univers: Jeg syntes de er så hyggelige og gode til at opbevare mange ting i, Det er ligesom lidt mere hyggelig at hente mel ud af skabet når det er i sådan en dåse.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...