tirsdag den 25. juni 2013

Opskrift på sunde mysli flager


Den anden dag lavede jeg havergrød til vores morgenmad, jeg var måske lidt for kreativ for den fik lige rigelig af nødder, rosiner, kanel og lakridspulver. Den blev lidt for underlig i smagen, og der var ikke rigtig nogen af os der havde lyst til at spise den. Nu stod jeg så der med en hel gryde grød som ingen ville spise, men jeg syntes også det var lidt ærgerlig bare at smide det hele ud, grødden var jo fyldt med lækre mandler, rosiner og god lakrids.
Jeg tog i stedet grøden smurte den ud på en plade og bagte den i ovnene i 45 minutter, nu blev det til lækker sund snack som ikke fik lov at stå særlig lang tid på pladen, nu ville alle lige pludselig gerne have min grød/snack

Jeg har allerede lavet de lækre mysli flager flere gange siden, jeg har fundet ud af at de er gode både i madpakken, til morgenmad sammen med skyr og lidt frugt, eller som aftens snack sammen med jordbær.

I får lige opskriften her, det er sådan lidt cirka for det er jo bare en havergrød tilsat hvad man nu lige har lyst til af nødder og rosiner.

Bagte mysli flager:

2 dl havergryn
1 dl blandet korn fx. solkerner, hørfrø, og sesam frø, eller måske en 5 korns blanding 
4 dl vand (ca )
11/2 dl blandet nødder og rosiner, jeg brugte 1 dl grofthakket mandler og ca 1/2 dl store lyse rosiner og tranebær. 
1 knivspids salt
Stødt kanel og
Raw Liquorice powder efter smag
Jeg kogte det hele som en grød og smurte det TYNDT ud på bagepapir, det fylder en hel plade.
herefter bages flagerne ved 150 grader i 45 min. 
pladen vendes ud på bagepapir og mysli flagerne brækkes i passende stykker når de er kolde og sprøde. 

Velbekomme.....

6 kommentarer:

  1. Det var godt tænkt, altså at bage grøden :) Respekt! Havde det været hos mig, var den nok bare røget ud :)

    SvarSlet
  2. Ja, sådan kan man pludselig komme til at opfinde en ny opskrift ved et uheld ; ) De ser ganske gode ud : )

    SvarSlet
  3. Rigtig god idé! De ser også lækre ud - og skal helt sikkert afprøves! :-)

    SvarSlet
  4. De skal da helt sikkert prøves - hvor kan man købe lakrids pulver henne?

    SvarSlet
  5. Det var temmelig kreativt tænkt efter min mening - det havde jeg nok ikke selv fundet på!

    SvarSlet
  6. Hvor ser de lækre ud. Det er vel sådan mange gode opskrifter er kommet til...sådan ved rent tilfældighed :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...