onsdag den 5. juni 2013

Dagens loppefund


Det er meget tæt på at være årets første loppefund, det har ihvertfald været meget småt med tidligere lopper. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg ikke har været så heldig i år, en kombination af at jeg er blevet mere kræsen og at jeg ikke har været så meget afsted i år, har nok lidt af skylden.

Idag var jeg dog lige forbi min lokale loppe pusher i Viborg, i kan læse mere om hvem han er lige her, lidt godt kom der da også med hjem i bilen derfra.

En teak kommode kom med hjem, den er ikke særlig fin men den skal males så det gør ikke så meget. Den skal stå i mit krea rum, tænker den vil være praktisk til at gemme bånd og småting i.

3 originale FDB stole malet sorte, de er meget fine malet men har nogle små afskalninger det er nemt at fikse. De skal enten være ekstra stole til de 4 hvide vi har i forvejen, eller måske hvis jeg vinder i lotto, så kommer alle stolene ud på teressen og der kommer nye Hay stole herinde i spisestuen.

Så fandt jeg lidt marmor, et fint rundt teak fad, og en gammel rusten lotus kedel til en 20'er, den bliver nok fin med nogle blomster i på teressen.

Lupinerne blomster nede på marken, jeg har lige plukket  nogle stykker ind, de blå blomster passer meget fint sammen med min lille marmor samling...




18 kommentarer:

  1. Skønne fund!!! Og sikke et skønt hjem!! Vi har kommode, der ligner. Overvejer at male siderne og toppen sort, men har stadig ik kunnet nænne at gøre det:-) tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da som en god ide, den her er ikke så pæn så der er ikke så meget at overveje, den skal males.

      Slet
  2. Skønne fund du har lavet dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja jeg er sikker på det er ting jeg får rigtig meget glæde af

      Slet
  3. Nej please ikke lotus på terrassen... Godt med fugt i luften og små afslag + begyndende rust betyder bare endnu mere rust og krakelering af emaljen.

    Så engang en fin hvid/orange lotus kande stå forladt på et bord i en sommerhushave. Det er nogle år siden efterhånden. Jeg lavede en tegning med en lille tekst og smed i postkassen med en forklaring om, at det gik lige i hjertet på mig, at kanden stod frit ude i regn og slud (det var vinter).

    Damen der havde huset sms'ede tilbage, at jeg næste gang jeg gik forbi skulle skynde mig ind i haven og hapse kanden med hjem. Nu kunne hun heller ikke bære, at den stod der og blev "nedbrudt".

    Ellers fantastisk fine fund :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en historie, den her er virkelig grim, alt for grim til at komme ind i huset, men for din skyld vil jeg nu stille den inde under den overdækket teresse :-)

      Slet
  4. Å - så flotte ting du har funnet! Og porselenet på samme bilde som marmorfunnene var nydelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak porcelænet er fra Finnsdottir og vasen er fra søstrene Grene

      Slet
  5. Skønne sager! Er meget misundelig på kommoden - præcis sådan én jeg mangler...;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for den, men den her er ikke så fin den skal males og stå i krea rummet, tror du leder efter en der er lidt finere.

      Slet
  6. Hold da op, ja det var da et fund der ville noget. Tillykke med det hele :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise, håber du nyder at være omgivet af lækre loppe fund hver dag for tiden.

      Slet
  7. Hold da op med lækre ting - gode køb! :)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  8. Fine fine lopper - minder ret meget om dem jeg fandt forleden:
    http://www.ibsens.blogspot.dk/2013/05/fine-fund.html

    Og god idé med blomster i kanden - den jeg fandt er nemlig også rusten indeni, så jeg tro da også den skal ud og pyntes med blomster:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super fine ting du har fundet også, virkelig fin skrivebord

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...