torsdag den 20. oktober 2011

DIY hårbøjler

Vi har lavet hårbøjler i børnehaven i dag, jeg syntes de er blevet rigtig fine og jeg vil gerne dele ideen med jer. Jeg har lavet det med piger på 4-5 år, pigerne har laver rigtig meget selv, men vi voksne har støttet og lavet sløjfen og limet det der skulle limes med  lim pistol. Det er klart jo ældre pigerne er des mere kan de lave selv og jeg tror det er en super project til de lidt ældre piger også.

Jeg har brugt alm. plastik hårbøjler som kan købes i de fleste krea butikker,
dobbelt klæbende tape,
lim pistol
stof gave bånd
pynt fx. HAMA perler
Man tager det dobbelt klæbende tape og klistre på ydersiden af hårbøjlen. Derefter vikler man gavebåndet rundt om hårbøjlen, det kommer til at side fast på tapet og hårbøjlen, de fleste af pigerne kunne godt selv vikle rundt.
Så er hårbøjlen færdig til at blive pyntet, vi har brugt sløjfer lavet af gave bånd som vi har limet fast med lim pistol, herpå har vi limet Blomster på bla. lavet af HAMA perler, derefter har pigerne pyntet med de der små Hindi sten, men her er det jo kun fantasien der sætter begrænsningen. Det kan blive en hel krea project i sig selv at lave pynt til hårbøjlerne, som man så kan gemme og sætte på hårbøjlerne en anden dag.

Her er nogle af de færdige hårbøjler, jeg syntes de er blevet super fine, men det bedste af det hele var at se de stolte piger med deres færdige hårbøjler, de var ikke til at slæbe væk fra spejlet :)



3 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine hårbøjler! Pigerne må jo være pavestolte! Skønt med sådan en kreapædagog :)

    SvarSlet
  2. Christina: ja pigerne var virkelig stolte, det er jo egentlig en simpelt ting, men noget som mange piger på den alder er helt vilde med.

    SvarSlet
  3. Sikke en god ide - måske skulle jeg afprøve den på nogen af pigerne i "min" børnehave :0) Er sikker på det vil falde i deres smag..

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...