tirsdag den 27. december 2011

Mit første børnetøjs sy project

Sidste vinter fik jeg en helt ny pasion, jeg opdagede nemmelig at jeg kunne sy, jeg havde længe haft lyst og symaskinen havde jeg også, men den blev kun brugt til små lappesammen ting. Men sidste vinter startede min veninde og jeg en ugentlig sy hygge aften, sammen med min svigerinde som er lidt af en ekspert inden for feltet. Vi stor hyggede og min svigerinde lærte fra sig af alt sin viden, det kom der bla. denne jakke ud af. Siden sidste vinter er interessen kun vokset, jeg samler stof og sy mønstre sammen, kan snildt bruge en hel aften bare på at kigge på stoffer, eller lede efter fine mønstre. Jeg syntes det er så sjovt at side der med min symaskine og forvandle stoffet til tøj eller andre ting, at jeg helt glemmer tiden og klokken bliver tit over midnat inden jeg finder dynerne. Vi hygger igen i år og en veninde mere er kommet til, jeg er så taknemmelig for at jeg har veninder der gider sy og lave andre kreative ting, for har man fundet en pasion, så er det altså skønt at kunne dele den med nogen.
Billederne har jeg taget i dag, heldigvis kan hun stadig passe jakken, huen den har mormor strikket og mønstret på jakken er fra et gammelt Burda blad fra midt 60erne.





10 kommentarer:

  1. Så koselig å ha gode venninner som deler din interesse for sying. Det savner jeg, men "treffer" jo mange via bloggen heldigvis.
    Flott jakke :-)

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det bare hyggeligt med et 'syhold'... Det kunne jeg også godt tænke mig - men der er desværre ikke nogen i min nærhed, der deler samme interesse... Sådan er det, når man bosætter sig langt 'hjemmefra'. Men så er det jo heldigt at man ikke behøver være mere end 1 til at betjene symaskinen :-)))

    SvarSlet
  3. Sikke en fin jakke!
    Tænk jeg fik en symaskine i julegave og jeg viste slet ikke at jeh manglede den!
    De sidste dage har jeg brugt på at tænke på alle de fine ting jeg skal igang med at sy!

    SvarSlet
  4. Rigtig fin jakke :-) Det er nemlig rigtig dejligt at ha' nogen at dele med. Desværre har jeg ikke rigtig selv nogen veninder som deler passionen for det kreative. Men derfor startede jeg så bloggen :-) Spændende at se hvad du ellers får lavet af fine syprojekter.

    SvarSlet
  5. Den ser lækker ud, håber vi kan lave sydag i februar...

    SvarSlet
  6. Den ser lækker ud, håber vi kan lave sydag i februar...

    SvarSlet
  7. Nåe, hvor er hun bare fin og sød... Har du syet det hele selv el?? Håber I har haft en dejlig jul.. Vi snakkede også om en dag.. Synes dagene forsvinder mellem hænderne på mig.. Hvornår skal du mon starte igen? Skal du mon noget om formiddagen d. 3?? :)

    SvarSlet
  8. Tænk at kunne sy sådan en jakke! jeg er lige begyndt at sy en lille bitte smule og ville ønske jeg havde en læremester :) Huen er noget at det sødeste jeg længe har set!! Sikke en fin lille dame :)

    SvarSlet
  9. Tak for kommentar alle sammen, ja jeg føler mig også rigtig heldig at have nogle at dele min interesse for det kreative med. Ellen Ja det skal nok blive hyggelig til Februar. Rakel Tak ja jeg har syet det hele selv, men jeg havde aldrig fundet ud af hvordan hvis jeg ikke havde min svigerinde til at hjælpe. Når man har nogle der fortæller en hvordan man gør, er det slet ikke så svært, det svære ligger i at finde ud af hvordan tingene sættes sammen. Mine dage smuldre også desværre, jeg skal starte med arbejde fra den 2. så kan desværre ikke den 3. Skal vi ikke prøve at finde en dag efter nytår i stedet.

    SvarSlet
  10. Skønt at sy . min brændte sammen i nov. så ønskede mig en til jul - øv det fik jeg ikke, men fik en masse andre skønne ting :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...