søndag den 25. december 2011

Jubii så lykkes det

Her står min lille jule pige så dagen der på og synger legetøj fra BR (Mor har ellers gjort alt hvad hun kunne for at undgå de der legetøjs kæder, men, men, men) I går aftes da vi gik omkring juletræet og sang de fine julesange, var det også den eneste sang hun kunne synge, vi prøvede ellers med diverse jule børnesange men nej nej. Jeg nåede desværre ikke at vise Æblepigen frem i sin nye julekjole i går, så i må nøjes med et dagen derpå billed med morgenhår og det hele.
For noget tid siden vidste Anna med bloggen LaRaLiL en julekjole frem på bloggen som hun havde syet efter eget mønster og nu solgte på bloggen, jeg var forelsket med det samme, og skyndte mig at købe den. Desvære vidste det sig da vi fik den hjem, at min lille tyksak ikke kunne have maven i den. Jeg var virkelig ærgerlig over det og spurte Anne om jeg måtte lave en kopi, heldigvis sagde hun ja og det kom der denne her kjole ud af. Samme snit, samme stof, samme knapper, dog ikke syet helt så fint, men pyt jeg er stjerne glad for den og det samme er æblepigen. Jeg kunne nok godt have syet den lidt mere til i taljen, men jeg turde altså ikke tage nogle chancer denne gang :) Annas fine kjole dansede kusinen rundt i juleaften, 3 måneder ældre, min ikke helt så tyk :) de fine retro knapper som Anna havde syet på kjolen, beholdte jeg altså selv, men syntes nu at jeg fandt nogle meget fine knapper til erstatning.






Fine stjerne spænder havde hun i håret, lavet af æblepigens søde gæste dagplejer. Jeg er vild med dem og hun sælger heldigvis, så jeg skal have købt flere også til mig selv.
Til sidst får i lige lidt billeder af kjolen uden æblepige, så i kan se de fine knapper.
Jeg håber i alle har haft en skøn juleaften sammen med jeres kære og nyder juledagene, herhjemme storhygger vi med med de skønne gaver vi fik i går og nyder vi har tid til at være hjemme og sammen.
Glædelig jul



10 kommentarer:

  1. Sikke fine billeder af en juledansende æblepige. Jeg er heller ikke vild med fætteren men man må da sige at de har fået skrevet en høre hænger sang.

    Engang har vi danset omkring juletræet til abc sangen fordi det var den eneste min søn kunne spille på klaveret.

    Men rundt kommer man jo og bagefter har man en sjov historie.

    SvarSlet
  2. Så julet en æble pige hun er fin i den kjole flot syet efter... ha ha når hun får lommepenge står den på plastic i lange baner :-) hav nogle rare dage.. vi kommer desværre ikke til jylland, trænger til at være hjemme..

    SvarSlet
  3. Hej Jeanett

    Hvor er den blevet fin:-) Man kan slet ikke se, at det ikke er min;-) Kan godt forstå, at du beholdt knapperne selv. Rigtig glædelig jul til dig og din familie.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  4. Marina: Ja helt præcis man smælter altså når de små selv begynder at byde ind, så kan det godt være at det ikke lige passer ind i sammenhængen.
    Ellen: Hun har allerede fået plastik i lange baner i år, såå jeg har opgivet ;) Æv altså at i ikke kommer, men håber i får nogle skønne juledage derhjemme
    Anna: Tak jeg er rigtig glad for den, syntes den passer så fint til hende og glædelig jul til dig.

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin :0) Kom sådan til at smile, da du fortalte at hun ikke kunne passe kjolen pga. mavsen - jeg har nemlig stået i næsten samme situation med lillepigen herhjemme - her var det dog hendes hoved der ikke kunne komme igennem den fine tunika, jeg havde købt til hende ;0) Men vi klarede den også..
    - og nej, fætteren er der vist ingen der kan slippe uden om hi hi :0)
    Glædelig jul herfra..

    SvarSlet
  6. Flotte - både kjolen og piken :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den altså bare fin, den kjole!! Kan godt forstå at du faldt for den!
    Glædelige juledage til dig og din familie!
    Kh Bodil

    SvarSlet
  8. Tak for kommentarer, ja jeg tror ikke jeg har været så meget i BR som i år, både til Filippa men også til alle de andre børn i familien. Nu må vi se om kjolen også passer næste år det håber jeg lidt på, ellers må den videre til en anne lille julepige, jeg er ihvertfald glad for at jeg fik den syet,

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...