søndag den 9. september 2012

Halvsol nederdel i aftensol

Min store børnehave pige er begyndt at kræve medbestemmelse omkring hvilket tøj hun skal have på om morgenen, og jeans er no go. Jeg har dog bestemt fortalt hende, at så længe hun er så lille hun bruger sut, ja så er det mor der bestemmer :)
Jeg har dog alligevel brugt lidt af søndagen på at sy 3 nye halvsol nederdele, hun elsker dem, de er super behagelige at have på, der er sving i, og nogengange med lommer, kan man ønske sig mere når man er 3 år. 
Denne her er den første der blev færdig, den er syet i grå baby fløjl, med gule retro lommer og gul rib i taljen, den er lidt for lang syntes jeg, så de to sidste må live lidt kortere. De sidste nederdele er også syet i grå fløjl, de mangler lige at blive lagt op, og så tror jeg der skal leges med strygestof til pynt tror jeg. 






8 kommentarer:

  1. Fint skjørt i brunt og gult. Heldige lille pike :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, farven er dog grå, men det er meget svært at se på billedet :)

      Slet
  2. Uhh hvor er hun nuser - også skøn nederdel :)

    SvarSlet
  3. Josefine er også superglade for nederdelene du har lavet- hun bruger dem begge :-) Det der med hvornår ungerne begynder at mene noget om påklædningen er godt nok varierende- Pernille har selv fundet tøj siden hun var 3- men det er først nu at Josefine begynder at sige- at de blå bukser med prikker er grimme og at hun hellere vil have kjole på... Men jeg har lagt tøjet i børnehøjde med underbukser i en skuffe osv- for så kan de selv tage frem og tage på- og det går rigtigt fint- bare de er klædt på er jeg glad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde lige samtale med en mor idag, der gør de det at hver aften kigger mor og datter vejrudsigt, og så vælger pigen på 3 med hjælp fra mor tøjet til næste dag. En god ide syntes jeg, jeg fastholder dog stadig "ingen medbestemmelse" herhjemme lidt endnu, bare kald mig skrap mor ;) jeg kalder det at skåne lille pige fra alt for mange unødvendige valg. Vil dog lige skrive at der er forskæld på børn, og for den tidligere nævnte pige var det en god måde at gøre det på, men for æblepigen fungere det her bedst lidt endnu, syntes jeg.

      Slet
  4. Hvor er den fin! Og pyt med længden, for så kan den holde lidt længere:-) Hvor har du fundet de gule strømpebukser?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det kan være ok at have lidt at vokse i, jeg kan simpelthen ikke huske hvor jeg har strømperne fra beklager, men jeg ved at filabel.dk har nogle fine nogle.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...