søndag den 17. maj 2015

På have besøg i Bruuns have

Bruuns Have
Jeg har været på besøg i Bruuns skønne have i dag, og sikke en forårs have. Sjældent har jeg set så mange tulipaner samlet i en have, det var et helt fantastisk syn.

Bruns have er en landbo have på ca 1 tdr land, anlagt med stier, over 50 siddepladser, 3 spejlbassiner en pergola, og en orangeri. Lige nu er bedene dækket af store grupper af forskellige tulipaner, det er et fantastisk syn. Under de mange tulipaner titter forskellige stauder og skovplanter op, klar til at afløse når tulipanerne takker af.
Margit har virkelig sans for at lave dekorationer, og for at mikse planter i krukker med skønt genbrug. Så rundt omkring i haven er der mange opstillinger lavet af en skøn blanding af planter, nye ting og genbrugs ting.

Den store have forvandling fra almindelig land have til det haven er i dag, startede i 2009 og hold nu op der er sket meget. Det jeg specielt er vild med i denne have er anlægget, den måde haven har udvidet sig på med fine linjer der skaber ro, samtidig med at de gamle store træer er bevaret. Jeg er vild med den måde de bruger jern til at understrege linjerne, og til at skabe smukke skulpturer i haven. Men aller mest er jeg vild med de smukke farve sammensætninger, man kan godt fornemme der står en kunstmalers sans for farver bag.

Jeg kan som sædvanlig ikke begrænse mig med billeder, så værsgo her er en runtur i Bruuns have og jeg vil da lige nævne at der stadig er mulighed for at se haven, det kan i læse mere om her
jeg besøgte haven sidste år, det indlæg kan i se her

Bruns have har en rigtig fin hjemmeside/blog som i kan finde her her kan i også finde navne på nogle af de mange tulipaner.

Mange tak Margit og til din søde mand for at jeg måtte besøge jeres have, det var rigtig hyggeligt at hilse på jer igen.

























6 kommentarer:

  1. Hej Jeannett.Skønne -skønne billeder fra et paradis hos Margit.
    Havde håbet på at jeg kunne komme derop.....................men var jo på den store havetur i det nordlige Jylland sidste forår.
    Er vild med alle de dejlige opstillinger ......................det er bare noget Margit kan.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det er jo et taknemmelig job at tage billeder i deres smukke have. Ja Margit er rigtig dygtig til at lave de fine opstillinger, jeg kunne slet ikke få nok af at se på dem, det er så inspirerende.

      Slet
  2. Kære Jeannett, jeg sidder lige nu i orangeriet også i regnvejr i dag og læser dit dejlige indlæg. Jeg bliver helt overvældende af dit indlæg og generøsitet over for os, det er smukke ord og billeder, tusind tak for det. Det var dejligt både at se og snakke med dig igen :-). Tak fordi du trodsede det ufattelige dårlige vejr, min aftale med vejrguderne havde svigtet mig, så vi var rigtig glade for dem der kom trods vejret :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak jeg kunne slet ikke stoppe med at tage billeder af alle de smukke tulipaner, og dine fine opstillinger, jeg er glad for at vi kunne komme forbi og se det hele. Det var også super hyggeligt at hilse på jer igen, mon ikke jeg når forbi en tur igen til juni, vi er jo næsten naboer.

      Slet
  3. Hej Jeannett!
    Fulgte Margits link her til, for måtte jo se hvad du havde at vise, og det ser gennemgribende fantastisk ud, glæder mig selv til at se det hele live:-)
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Mange tak, ja det er en virkelig skøn have som du godt kan glæde dig til at se.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...