søndag den 24. maj 2015

Lige her er der godt at være

Lige ude foran indgangen til vores hus har vi sådan et lille område hvor der næsten altid er læ, her opholder vi os rigtig meget. Området danner en vinkeler mellem stald og stuehus og er belagt med fliser, her vi har et bord og bænke set stående som Leif selv har lavet. Vi har vaske rum og fyrrum i stalden og bag den sidste dør som står åben har jeg mit potte og planterum, vi krydser fliserne mange gange i løbe af dagen, det er et rigtig trafik område.

Lige nu hvor det hele blomstre er det ekstra skønt, jeg har to pallerammer stående med krydderurter i, bare lige de mest nødvendige resten er i køkkenhaven. Det er også her Filippa har sit legehus, og jeg tror den centrale placering af legehuset, er en af årsagerne til at den bliver bugt så flittigt.

Jeg har plantet en klematis i en zinkbalje midt på fliserne, Montana Pink Perfection det er nok lidt optimistisk at tro at den lille pile klatrestativ er nok til den, men så må den flyttes næste år.

Jeg var temmelig sent ude med at få sat tulipaner i krukker sidste vinter, så de er kommet sent i år, men så har jeg da bare glæde af dem nu i stedet, jeg kan desvære ikke huske navnet på tulipanen.

Vi har haft en stille pinse i år ikke særlig mange planlagte aktiviteter, men til gengæld med masser af tid til hygge herhjemme. En veninde som jeg desværre ser alt for sjældent kom forbi i går sammen med sine piger, de leger rigtig godt med Filippa, og vi fik indhentet en masse.  I dag var Filippa til fødselsdag hos en veninde fra børnehaven, og vi var, ja vi var i haven.
Jeg tror vidst Filippa syntes hun har verdens mest kedelige forældre her om foråret, men jeg lover dig søde æblepige, vi tager revanche med Djurssommerland og Legoland når lige forårs travlheden er ovre.










11 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. 😀 og sikke nogle flotte tulipaner, hvad hedder sorten ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg måtte lige ud i gemmerne troede faktisk jeg havde smidt navnet på tulipanerne væk, men de hedder Pink Star, og på pakken ser de ud til kun at være lyserøde.

      Slet
  2. Jeg har sagt det før, men siger det igen. Jeg elsker din haveog dine smukke blomster.
    Jeg tror faktisk, at Filippa nyder at have "kedelige" forældre tror det er sundt og godt for børn lige at tage et par dage, hvor man ikke skal 117 ting, som man ellers skal i en travl hverdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena du er så sød, jeg er helt enig, mange familier i dag har meget travlt og jeg tror børn har godt af at kede sig en gang imellem

      Slet
  3. Hej Jeannett.Hvor ser der dejligt ud i din have.Og skønt med sådan en terrasse hvor hele familielivet leves.
    Jeg har også et stativ lige ude for min bryggersdør fyldt med krydderurter.
    Og jeg er sikker på din datter sætter pris på det dejlige område ved hendes legehus.
    Rigtig god 2 pinsedag til dig og dine knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja vi nyder alle området, jeg tror faktisk også det er nemmere at lokke mor og far på te i legehuset når det ligger så centralt.

      Slet
  4. Smukke omgivelser I har jer! Rigtig dejlige billeder :-)

    Mange hilsner
    Stella

    //Fru Due

    SvarSlet
  5. Det ser dejligt ud på jeres terrasse/trafikrute og også i haven :-). Du bliver så glad for din Montana, bare vent til næste år, jeg plantede sidste år og de er helt vilde i år :-). Jeg giver også de andre ret med hensyn til din datter, der behøver ikke ske noget hele tiden :-), kh Margit

    SvarSlet
  6. Tak jeg vil glæde mig til næste år og se hvad der sker om den går helt amok :-) jeg har det egentlig også ret godt med at afleverer en pige i børnehaven i dag som er frisk og udhvilet efter 3 gode fridage uden stress

    SvarSlet
  7. Hvor ser det dejligt ud! Hvad hedder de små lyserøde blomster, som er på det første billede?

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...