fredag den 22. maj 2015

Det er godt at have nogen at dele sin interesse med

Have interesse 
Spiller man fodbold kommer det helt af sig selv for så er man jo et hold der er afhængig af hinanden, og man har ofte et godt social sammenhold både på og udenfor banen.
Men hvis man bare er en der nyder at gå hjemme i sin have, kan det meget nemt blive lidt ensom. Måske er der ikke lige nogen af de nærmeste venner, der deler den samme interesse for at gå med en vis legemsdel i vejret hele weekenden, bare for at luge en smule ukrudt. De forstår slet ikke den begejstring man kan have over endelig at have skaffet sig lige præsis DEN plante, og da slet ikke når de så ser urtepotten med to små blade der lige titter op over kanten. De bliver virkelig bekymret for en når man så begynder at nævne navne som Helleborus, Astrantia, Delphinium, og ja så er det at man bare slet ikke har lyst til at dele sine allerstørste drømme om snoede stier belagt med stenmel, og romantiske rosenbuer.

Jeg er medlem af en lille lokal haveforening, og det er et rigtig godt sted at møde ligesindet. Her bliver der inviteret til forskellige have relateret arrangementer, og vi tager sammen ud og besøger forskellige åbne haver, både lokale og dem der er værd at køre langt efter.
Her er vi alle fælles om den samme interesse, dog med stor varition inden for planter og have design, og vores haver er alle vidt forskellige.

I onsdags var jeg sammen med den lokale have forening på besøg i to af foreningens egne medlemmers haver. Det var 2 meget forskellige haver, den ene var vild og frodig med en masse stauder og plante kærlighed, den anden var stilfuld, velanlagt og meget velholdt.
Uanset om man er til den ene eller den anden type have, så er det ikke svært at finde noget at tale om. Og det er lige netop det der gør det hele så fantastisk, man behøves ikke at have kendt hinanden i flere år, når blot man deler den samme interesse så er der altid noget at snakke om.












10 kommentarer:

  1. Ja det er det der er det gode, fællesinteressen :-), dejligt at kunne dele, opleve, inspireres, få nye venner osv :-). Og det om en have kører den ene eller den anden linie, det betyder ikke ret meget, man kan sagtens glædes sammen og få nye ideer, det vigtigste er at elske sin egen have :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er godt at blive inspireret af andre og dejlig når man også selv kan inspirerer andre.

      Slet
  2. Og sådan er det jo bare med alle hobbyer.. heldigvis..

    SvarSlet
  3. Nu har jeg også fundet frem til din blog... og her er jo rigtig hyggeligt at være. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg rigtig glad for, velkommen her til min verden ;-)

      Slet
  4. God ide at være med i en haveforening, måske skulle jeg overveje det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg virkelig godt anbefale, vi laver også andre ting som fx fletter pil og laver blomstre dekorationer, og selv om vi alle er meget forskellige ja så kan vi sagtens inspirerer hinanden alligevel

      Slet
  5. Jeg er fuldstændig enig. Det gør det hele lidt sjovere at have nogen at dele sin interesse med. Derfor er jeg bl.a medlem af en læsekreds og en fotoklub. En blog er jo på sin vis også en måde at dele sine interesser på, selv om kommunikationen nogen gange kun går en vej. Jeg er så heldig at min nabo som er i 70, erne, gerne vil dele sin haveinteresse med mig, ligesom en god kollega også gerne giver sit besyv med.
    Iøvrigt nogle fine haver I har besøgt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det med at dele interesse er jo lige vigtig uanset hvilke interesse man har, jeg kunne også godt overveje en fotoklub, der mangler jeg også nogengange nogen at dele med. Du har ret i at bloggen også er et sted hvor vi deler interesse, specielt når der kommer dejlig mange kommentarer, for ja ellers går kommunikationen jo kun den ene vej. Jeg har gennem min blog også været heldig at møde mange søde mennesker med samme interesse som mig, og nogen af dem er i dag gode venner, så bloggen er bestemt også et godt sted at dele interesse.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...