onsdag den 22. februar 2012

Clutch og nøglering

Så kan jeg stolt vise den første af mine hækle projekter frem som jeg fik startet på i weekenden. Det er en clutch som jeg første gang så hos Rakel og som jeg har fundet mønstret på inde hos Yarn freak. Jeg er blevet rigtig glad for den og er allerede i gang med en mere, bare i en lidt anden mønster. Denne her er en super hækle begynder projekt, for den er let at lave og jeg syntes den virkelig ser ud af noget, altså en fin hækleprojekt der styrker selvtilliden, hos en begynder som mig det kan jeg lide :)
Da jeg hentede æblepigen ved vores gæste dagplejer idag, var det med kys og kram fra æblepigen som sædvanlig, men som ekstra ting i dag var der en lille krea gave til mor, en fin nøglering til mors nye arbejds nøgle. Jeg elsker når æblepigen har ting med hjem hun har lavet til mig, og når det samtidig er både fin og brugbart ja så er det bare ekstra lykke.
Vi har en fantastisk gæstedagplejer som både er sød og kærlig, oser af overskud, og samtidig er super kreativ, læser blogs og har indrettet det hyggeligste legehjørne med legekøkken, tapeter og Hukit stole, heldige børn der bliver passet der siger jeg bare....



38 kommentarer:

  1. Jeg blir også så glad når barna mine lager ting som de har med hjem - det varmer et morshjerte :)
    Finfin hekla veske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det er jo ikke altid de fineste ting, men når der så kommer noget fint og brugbart så er det ren lykke :)

      Slet
  2. flotte taske du har fået lavet. Altid rart med en hjemmelavet gave

    Har meldt mig som fast læser

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, dejlig at du har lyst til at læse med

      Slet
  3. Sikke en fin lille en... det er sjovt.. har aldrig hæklet særligt meget udover en kant på noget..... og efter jeg har fået min gang her i blogland, kan man se mig sidde og genkalde mig skolehæklingen ( grydelapper ) fra 3. klasse.. Og det er Jer hæklepiger, der er skyld i det !! Alle de fine ting - man kan jo ikke undgå at blive inspireret ;0). - Tak. Quinden

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg har egentlig ikke hæklet så meget, men er virkelig blevet vild med det nu, det er helt sikke også inspiration fra blogland der har inspireret mig.

      Slet
  4. Den blev da god, og så med lilla knap, flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja ja lilla knap :) tak for sidst

      Slet
  5. Ih hvor er den FIN! Jeg MÅ lave sådan en!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja jeg kan virkelig anbefale dig at lave en, jeg tror min bliver en gave og er allerede i gang med en mere til mig selv :)

      Slet
  6. Fint..!
    Synes jeg havde knækket koden med fletmønsteret, men når jeg så ser på det, er jeg ikke sikker på at jeg har alligvel.. Det må vi lige ha kigget på sammen.. ;)
    Er hun hos anita i tiden kunne det lyde som? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAk, ja Filippa var nede ved Anitta i går, hun elsker bare at komme der ned, så det er jo ren lykke når man bliver nød til at forlade de faste og trykke rammer, at man så kommer et sted hen man er glad for.
      Vi har jo snakket om tasken i dag, men som jeg sagde så tror jeg du gør det rigtig :)

      Slet
  7. Hvor lækker er den clutch lige ;0)Skønne farver... Nu skriver du den er nem for en nybegynder... Jeg er nubegynder med STORE bogstaver... Overvejer om jeg tør kaste mig ud i den...
    Skal du evt med til KREAdag i Århus lørdag??? Så kunne man måske få nogle fif...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil virkelig anbefale dig at følge linket til Yarn freak i indlæget for den er virkelig sjov og nem at lave. På deres side kan du finde mønstret og der står også hvilke garn du skal bruge, hvis du kun køber mønstret sender de per mail, så har du den med det samme. Skal du have garn med, vil jeg anbefale dig at køre forbi deres butik, når du alligevel skal til Århus, den er virkelig skøn og du kan parkerer næsten lige ved døren hvis du er heldig. Det er virkelig en super begunder project og jeg ved at der kommer nogle hækle piger til Århus på lørdag du kan spørge, jeg kan desværre ikke på lørdag, men håber i får en hyggelig dag.

      Slet
    2. tusind tak for svaret.. Var inde i vores lokale garn butik i Randers ULDMA og der var en rigtig fin service og hun viste mig også hvordan man starter....Men det har jeg allerede glemt.. så er spændt på om jeg overhovedet egner mig til at hækle.. Men motivationen er der.. Men fik købt noget garn samt en fin hæklenål, der ligger rigtigt godt i hænderne...
      Det var da ærgeligt du ikke kan deltage kunne have været sjovt at møde dig in real life...
      God weekend

      Slet
  8. Hold nu K... hvor er den fin.... du er da skide go til det der....

    hvordan går det egentlig med kaktussen???

    KH Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Hi mange tak og tak fordi du lige mindede mig om kaktussen, den ligger i bunden af min hæklekurv :))

      Slet
  9. Hvor er den altså bare sød...(hækle eller strikke er og bliver bare ikke et projekt for mig), så derfor nyder jeg det du og andre laver. Mega lækker farve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg er sikke på du bliver grebet af det hvis du først kommer igang :)

      Slet
  10. Ej hvor er den fin! Jeg havde godt ligget lidt på dem, men synes de så lidt svære ud!
    Nu bliver jeg da nødt til at prøve;) Og rigtig fin nøglering - hun må da være en rigtig dejlig dagplejer;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er lige præsis det der er så fantastisk ved den, den ser rigtig svær ud, men er både hurtig og nem at lave, så igang med dig :)

      Slet
  11. Hvor er det dog en fed clutch - jeg ville ønske jeg turde kaste mig ud i at prøve at hænkle, men pt. kan jeg ikke engang slå masker op på strikkepinde, kun strikke halstørklæder når maskerne er slået op af en hjælpsom sjæl :)
    - Og ja kreagaver fra ens barn er bare det allerbedste!

    SvarSlet
  12. HejJeannett!! :o)
    Hvor er du da søøøød sådan at skrive så pænt om mig her på din skønne blog - af hjertet tak!! ;o) MEN...nøgleringen skal jeg jo altså IKKE ha ros for, for den har Filippa lavet sammen med min datter Emilie helt uden min indblanding!!! ;o)Der var lige to små piger der så sit snit til at smutte ind på "storepige-værelset" efter middagssøvn, og dér var der lige gang i perleriet, og pludselig var jeg ret så overflødig!! ;o)Tak for lån af æblepigen idag - vi håber på flere gæstedage i fremtiden!!!
    Kram og smil fra Anita!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skam så lidt, jeg skriver jo om ting der gør mig glad og det gør mig virkelig glad at hente en pige der har haft en fantastisk dag fordi hun har været et sted hun er glad for. Typisk hende at snige sig ind til de store piger, det elsker hun bare, hils Emilie og sig at hun er super og nøgleringen er taget i brug

      Slet
  13. For en søt nøkkelring! Og en slik clutch fikk jeg lyst til å hekle selv:-) Jeg har jo nettopp handlet inn turkis garn, uten å være sikker på hva jeg skulle bruke det til... Nå vet jeg;-)

    Herlig kveld til deg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak du kan købe mønstret online hos yarn freak, så det er bare med at komme igang ;)

      Slet
  14. Den er godt nok blevet fin- mega lækker farve og så lige den lilla knap. Knus

    SvarSlet
  15. Hvor er det en fin clutch du har fået hæklet, flot arbejde og smukke farver!

    Sikke en sød stor datter gæste-DP Anita har, der har lavet sådan en fin nøglering med Æblepigen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ja det er jo dobbelt lykke når man både har en sød dagplejer og hun så også har en sød pige vi kan udnytte lidt :)

      Slet
  16. Hej igen kunne du evt fortælle hvilken slags garn jeg skal købe? Er som sagt helt ny ud i denne hækle verden.. Håber på svar senest imorgen, da jeg gerne skulle have det med til kreadag i århus lørdag.. På forhånd tak for hjælpen ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber ovenstående svar var godt nok, ellers skriv endelig igen. men som sagt kig ind til yarn freak og find opskriften der står hvilken garn de anbefaler :)

      Slet
  17. WOW.... Hvor er den lækker i den grønne farve med lilla knap... Måske skulle jeg forsøge mig med sådan en :) Hvis jeg tør.

    Og fedt med sådan en sød gæste-dp!

    Kh Betine

    SvarSlet
  18. Smuk farve! Hvilket garn har du hæklet i? Jeg må også have sådan én..

    SvarSlet
  19. Hvor er den bare flot! Det er sjovt at se den i grøn:) Jeg sætter et link til din blog på vores Facebook-side, så flere kan se den. Håber det er okay? Ellers siger du bare til.
    Kh Puk fra Yarnfreak

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...