lørdag den 11. juni 2011

Genbrugsguld



Æblepigen og jeg var lige forbi en af de lokale genbrugsbutikker i dag, se nogle fine ting vi fandt.
Teaktræs kommoden har jeg ikke helt fundet ud af, hvad jeg vil med endnu. Malet og med nye greb kan den blive fin og anvendelig i mit sy rum, men som den fremstår nu, vil den også passe fint i stuen sammen med vores teaktræs sofabord.
Puden fik jeg gratis med i handlen, den er egentlig fin som den er, men kan også blive fin som en del af en større pude, eller taske måske.


Tallerkenrækken skal males og bruges til bøger på børneværelset, ihvertfald indtil jeg finder en der er lidt større, så kan den komme ned i køkkenet til kogebøger. Bogkassen tjaa.. lidt maling og noget tapet så skal den nok blive fin.


Æblepigen syntes det er så sjovt at være med i genbrugsbutikker, måske fordi hun har fundet ud af, at mor er lidt lettere at overtale til impulskøb her end andre steder. Hun er nu også ved at blive god til at finde fine sager, går ikke så meget op i stilen, mere om det kan sige noget og bevæge sig og det kan den her fætter, Monty er den allerede blevet døbt, efter dagplejerens Beagel.


Til sidst et lille kig ind i æblepigens værelse, her er en lille demo på hvordan loppefund bliver forvandlet hjemme hos mig. Jeg viser lidt mere, når jeg bliver færdig med at indrette værelset.

5 kommentarer:

  1. ha ha.. den der med genbrug, den har frederikke også luret. :) Har du været hos den i rundkørslen i viborg? Den er rigtigt go og de holder åbent nede på dornen i stoholm hver lørdag.. :)
    Hende Filippa ahr da bare det hyggeligste værelse, helt vildt.. Kna virkeligt godt li de orange og lilla farver sammen.. :)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fine fund! Jeg elsker bare de gamle broderier og bruger dem til alt muligt, det giver et sjovt pift til både puder, tasker, babybolde osv.

    Og sikke et skønt værelse hun har, hende Filippa. Sådan et spejl havde jeg som barn - ih, det vækker minder. Desværre er det midt ud. :-( Ville ellers gerne have givet det en tilsvarende omgang - min pige mangler nemlig lige et spejl.

    Dejlig blog - er helt klart fast læser fra nu. :-)

    SvarSlet
  3. bare WUNDERBAR: Hvis det er lidt bestikkelse der skal til for at de syntes det er hyggelig, at komme med mor i genbrugsbutikkerne, så er det ok med mig. Er lidt i tvivl om jeg kender den i Viborg, og tak for oplysningen om dornen, havde gået og luret på hvornår der var åben dernede.

    Dankebaar: Det er da hyggelig at du vil læse med. Der var faktisk to puder og jeg har sådan fortrudt at jeg ikke tog den anden med, men den var ikke helt så fin. Men som du skriver, sat sammen med noget andet, kunne den måske godt blive fin. Filippas værelse er ikke helt færdig endnu, men jeg tror og håber den bliver fin. Viser lidt mere når jeg bliver færdig. Du er ikke den eneste der har haft sådan en spejl, samtlige kvinder der har været inde på værelset har sagt det samme, så mon ikke du kan finde en på genbrug.

    SvarSlet
  4. Skønne loppefund! Bliver jo helt misundelig :) og også super lækker smagsprøve på hvad du har forvandlet allerede, det ser dejligt ud!

    SvarSlet
  5. Christina: mange tak, jeg syntes det er så hyggelig, at sætte de her gamle møbler i stand. Det giver en anden stemning, end med noget nyt.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...