torsdag den 27. juli 2017

Min køkken og skærehave lige nu

Selv om jeg elsker ferie, og det at være 100 procent tilstede sammen med sin familie i en hel uge uden at tænke på hverdagen og haven, ja så er det altså alligevel ren lykke, at gense sin køkken/skærehave igen efter en uges ferie. Ugen har budt på både lidt varme og temmelig meget regn, så der var virkelig sket noget da vi kom hjem. 

Min Køkkenhave har været lidt sen om at komme igang i år, og hvis i har læst mit tidligere indlæg om Egeskovs Urtgård, ja så kan i se at min have ikke er den eneste. Det kolde forår har virkelig skabt langsom vækst i køkkenhaverne i år.


Men men men, nu er min have endelig igang, og jeg elsker virkelig mit lille køkken/skærehave paradis, jeg har taget lidt billeder så i kan se hvordan det ser ud lige nu, hvis bare jeg kunne sende duften med, men i må forestille jer sådan en blanding mellem Lathyrus, Hindbær, Levkøj og dill 




Vi har travlt nu for om 3 uger har vi åben have, den 19.-20. og 26.-27. august samt den 9.-10. september. Det kommer til at passe perfekt med at køkkenhaven er på sit højeste til den tid, og jeg glæder mig virkelig meget til for første gang at åbne havelågen. 

De første Dahlia er begyndt at blomstre, og hvis jeg klarer kampen mod sneglene så kommer der forhåbentlig snart mange flere. 





De første Zennia er også i blomst, men Cosmos lader vente på sig lidt endnu. 
Her er det Zennia Zindrella Lilic,   


Zennia, zinnia oklahoma ivory,

Zennia Benarys Giant lime ikke helt sprunget ud endnu.



Så fik vi lige 10 millimeter mere idag, men nu er himlen blå, så jeg vil ud og plukke blomster, manden i huset havde fødselsdag i går, og vi får gæster til kaffe i dag, ferie livet er skønt. 



16 kommentarer:

  1. Åh, jeg dåner! Jeg elsker selv min køkkenhave (hvor et enkelt bed - eller halvandet - med sommerblomster har sneget sig ind), men min er ikke ligeså tjekket som din. Vi skal have lavet nogle ordentlige stier. Må jeg spørge dig hvad du har på dine? Og om de er nemme at holde? Og jeg må også lige høre hvor i landet du bor - for jeg ville så gerne se din have når du åbner havelågen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være super hyggeligt hvis du kunne komme forbi, vi bor i Midtjylland du kan se adressen i mit seneste indlæg om åben have. Vi har bare billig drængrus i stierne, for vi syntes det var det grus der havde den fineste farve og den rigtige størrelse sten. Vi har fiberdug undre, men der kommer lidt frø ukrudt, det river vi væk.

      Slet
    2. Tak for svar! Jeg vil prøve at se om ikke vi kan gøre en tur til Jylland i september :-)

      Slet
  2. Woouw. Når man kun har en lille byhave, kan man godt blive grimt misundelig ;-) Det ser både smukt og frodigt ud.
    Vh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Jeg bliver nogle gange misyndelig når jeg ser en lille byhave, med alle de muligheder det giver.

      Slet
  3. Hei Jeannett. For en flott kjøkkenhage. Jeg har en liten hage midt i byen, men litt har jeg fått plass til. Frodig hos deg. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, nogle gange ville jeg ønske at jeg boede i en by, det er jo noget helt andet.

      Slet
  4. Sikke da en flot køkkenhave. Nu glæder jeg mig endnu mere til at se din have :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak det var så hyggeligt at have jer på besør, vi kunne jo godt have snakket et par timer mere ;-)

      Slet
  5. Hold da op, hvor har I en flot køkkenhave. Det må sørme kræve meget arbejde. Spændende med åben have, og jeg vil også gerne vide, hvor I bor?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja vi bruger en del tid i haven, men vi nyder det. Jeg bor i Midtjylland udenfor Viborg, der er en adresse i mit seneste indlæg.

      Slet
  6. Hvor ser det bare smukt ud Jeanett :0)
    Sikke en dejlig køkken - og snithave

    SvarSlet
  7. Hold da op hvor ser det dejligt ud. Jeg ville ønske jeg kunne komme forbi og se din dejlige have, men kalenderen er fyldt op. Det er jeg rigtig ked af.

    Men jeg er sikker på der kommer mange forbi. Husk at nyde oplevelsen.

    Hilsen Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Maria det havde ellers været hyggeligt hvis du kom forbi, er det her i august du skal ud at vandre.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...