lørdag den 2. august 2014

Et godt sted at finde ro

Det er rigtig dejlig at være på ferie, men det er nu også rigtig skøn at komme hjem igen. Vi kom hjem til en køkkenhave der var vokset godt til, lige nu kan vi rigtig frådse i både blomster og grøntsager.

Jeg planter altid mange blomster i min køkkenhave, dels fordi mange er spislige, men også for at have nogle til buketter. Jeg elsker, at jeg her i ferien har kunne gå en runde i haven hver morgen og lave en ny buket.
For os er køkkenhaven ikke bare en nytte have, det er også et sted vi kan lide at gå op, bare gå rundt og indsnuse duften af blomster og krydderurter, eller sætte sig med en god bog, elle gå og hakke og luge lidt. Her er både sol og skygge, her er ro og så er det temmelig livs bekræftende at følge bitte små frø udvikle sig, og vokse sig til store flotte planter.

Fra på mandag begynder hverdagen igen, og selv om jeg næsten har glemt hvor stresset det kan være, så har jeg helt sikker på, at det er lige her jeg kommer til at finde roen igen efter en lang og travl dag.












3 kommentarer:

  1. Hvor ser det fantastisk ud. Har du ikke måtte vande meget for at holde det hele i live i år?

    I den valmue dér kunne jeg ligge mig til at drømme.

    SvarSlet
  2. Hvor er det en dejlig have, som du har dig. Jeg kan bestemt godt forstå, at du har brugt det som et åndehul i en stresset hverdag.

    Kram
    Christina

    SvarSlet
  3. Nu har jag snart gått igenom hela ditt blog arkiv under köksträdgårdsmappen. Underbart man vill bara se mer. Ni är såååå duktiga.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...