lørdag den 16. marts 2013

Om at lære gennem leg

Vi har herhjemme fået mulighed for at teste legetøj fra ABC Leg, noget vi med stor glæde har takket ja til.
ABC Leg er en internet butik der sælger udviklende pædagogisk legetøj til børn mellem 0-12 år. De sælger både til private, men også til institutioner som fx børnehaver og skoler. ABC Leg står bag legetøj som både er lærende og udviklende samtidig med, at det er sjovt. Målet er, at få leg og læring til at gå i et. Du kan læse meget mere på ABC Leg her

Jeg er selv pædagog og ser i mit daglige arbejde hvordan børn udvikles og lærer igennem leg. Børn elsker at lege og have det sjovt, og det er igennem leg de øver sig i at koncentrere sig, fordybe sig, prøve sig frem og være kreative. Jeg synes derfor rigtig godt om legetøj hvor vi voksne også kan udfordre dem, måske skal vi støtte dem i starten, men lynhurtig kan de selv finde ud af det, og så har de igen rykket sig en tak på udviklings stigen.

Vi valgte at teste en Hot dot pen og nogle lær at tælle kort. Kortene viser tegninger, Filippa skulle tælle hvor mange billeder der er på kortene, og med Hot dot penne markere det rigtige svar. Pennen lyser grøn for rigtig svar og rød for forkert svar. Vi har talt og talt, vi har leget og vi har hygget os, og vi er slet ikke kommet igennem alle kortene endnu. Vi er meget begejstret og vi kommer helt sikkert til at udvide med flere af de andre kort i serien. Du kan læse lidt mere om kortene, og se hvilke kort der får i serien lige her

I dag har det sneet igen, foråret lader vente på sig, en snestorm truer, helt ærlig jeg gider ikke mere. Vi drømmer om sommer, sommer leg i haven med have slangen og badebassin, i år skal æblepigen have ny gyngestativ med rutchebane og måske denne sansegynge

Dette er et reklame indlæg, men holdningen til produktet/firmaet er helt min egen







5 kommentarer:

  1. She´s so cute, totally focused on her work :) xo

    SvarSlet
  2. Tak for tippet, det skal der helt klart kigges nærmere på! :)
    Og skøn, skøn datter ;)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
    I'll go ahead and bookmark your site to come back down the road. Many thanks

    my blog: hair loss remedy

    SvarSlet
  4. Har fulgt din blog i noget tid og har nu meldt mig under fanerne som fast læser- her er så hyggeligt og elsker dine billeder!

    SvarSlet
  5. Tak for rosende omtale af hot dot pennen.
    Jeg kan oplyse at vi lige nu er ved at lave en app med de populære Alfa kort
    Ina von Barm

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...