fredag den 27. oktober 2017

Skønne efterårsfarver


De skønne skønne efterårs farver. 
De får solen til at skinne selv på en gråvejrsdag, det føles i hvert fald sådan nogle gange. Jeg har været en tur rundt i haven for at jagte skønne farver, og det er slet ikke svært lige nu.


Min Røn Sorbus 'Dodong' er virkelig et af yndlings træerne her om efteråret, den er så smuk med de gule og røde farver der midt i græs bedet. Den blev plantet sidste år, så den er stadig ret spinkel, men smuk det er den alligevel.


Kastanietræet har smidt sine frugter, og nu drysser de gule blade ned over skovbedet, mine Hoste er gule og det er lige før de skvatter helt sammen og forsvinder det næste halv års tid.

Mine Pileurt har ikke rigtig opdaget det snart er vinter, de har blomstret siden midt juni, og de lader sig ikke påvirke af vejret, tværtimod virker det som om, des dårligere vejret bliver, des smukkere bliver de.

Græsserne begynder også at skifte farve, i dag har jeg flyttet min lille Parykbusk så den kan få lidt mere plads at brede sig på næste år.


De sidste Helenium kæmper imod regnen, snart er de også alle væk for i år.


Bladene på Blåbær buskene er så smukke lige nu, de lyser op i surbundsbedet, de sidder meget løs og efter weekendens storm er der nok ikke så mange tilbage. Jeg vil huske at nyde alle de smukke efterårs farver lige nu, og jeg vil gemme billederne, så jeg har noget at tænke tilbage på engang i Februar.



God weekend, God weekend, God weekend,





10 kommentarer:

  1. Hei Jeannett. Nydelige farger i di høsthage. Høsten byr på flotte motiver for vi som er glad i å fotografere. God helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja der er så mange fine farver her i efteråret, det er med at komme ud med kameraet inden de alle er blæst væk.

      Slet
  2. Hej Jeannett. Dine gule farver giver helt bestemt et skud dejlig solskin til en gråvejrshave. Din pileurt er helt fantastisk. Hvor har den blomstret længe. Havde du ikke engang en planteliste på bloggen? Du har nemlig også et par lave græsser, som jeg har set i din have, og som jeg godt kunne tænke mig at få navnet på.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har ikke en egentlig plante liste, men jeg håber på at få tid til at lave en her til vinter. Jeg vil også komme til at lave flere plante portrætter hvor jeg vil skriver om mine stauder og græsser.

      Slet
  3. Dejlige billeder fra din have. Sådan en Dodong må jeg også have efter at have set den på flere blogs.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja sådan en må du have, det vil du ikke fortryde, jeg så den første gang hos fru Høneballe.

      Slet
  4. Det er så fint med efterårsfarverne, jeg synes at man kan blive helt "høj" af dem og det er ligeså smukt som om foråret, som jo ellers nok bliver helt vildt flot hos dig, med alle de løg du har lagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kæmper en kamp for at få foråret til at blive smuk her også, men jeg er bare mest til de varme farver og træer med blade på uanset farve. For mig vil efteråret altid være det smukkeste tidspunkt på året.

      Slet
  5. Hvor er det skønt med alle de gyldne farver. Kan ikke andet end at elske efterår.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Efterår er en skøn tid, det er med at nyde det for glæden er kort, og snart bliver det koldt og bart.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...