søndag den 1. oktober 2017

Glimt fra weekenden

Endnu en weekend er snart slut (den sætning har jeg efterhånden skrevet en del gange her på bloggen) Men det er nu engang sådan det er, og det har været en rigtig skøn en af slagsen. Jeg elsker weekender surprice ! hvem gør ikke det. Travle weekend er, stille weekender, weekender med regnvejr, weekender med mange mennesker, weekender med .... Ja hver weekend til sin tid, det her var en stille hjemme weekend sammen med familien, og det var lige hvad vi alle havde brug for.

 Lørdags vejret var mest til inde hygge, men i dag søndag har det været helt fantastisk vejr, og det meste af dagen blev brugt i haven.

 Filippa har fået sin første Harry Potter bog af mormor så hun sad på terrassen og læste, det er lidt af en mundfuld når man bare går i 2. klasse, men hun har en vilje jeg ikke aner hvor kommer fra, som jeg håber vil føre hende godt igennem bogen.


Der er stadig en hel del der blomstrer i haven, så selv om efteråret har meldt sin ankomst er haven stadig smuk at se på.
 Jeg er stor fan af udelys rundt om i haven, og de her fra Living by heart er så fine syntes jeg, men jeg bruger også både elektriske lyskæder, og lys i lanterner rundt om i haven.
Mit råd er, skru op for lyste nu her hvor det bliver tidligt mørkt, så vi kan nyde haven inde fra huset ud gennem vinduerne. Ryk bænken ned foran vinduet, og stil et par lys og nogle blomster på bænken så kan du nyde det hele inde fra huset, hvis det er blevet for koldt og mørk til at gå i haven.

Efterårs hilsner fra Jeannett

5 kommentarer:

  1. På denne tid nyder man weekenderne ekstra meget, for dem der arbejder mærker man godt nok, at dagene er blevet kortere, der er ikke mange lyse timer om eftermiddagen.
    Du har helt ret i at det er en god ide med lys i haven, hvis man har noget pænt at kigge ud på, er det lidt lettere at acceptere man ikke kan komme derud og så er det her weekenderne bliver ekstra værdsatte.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  2. Skønne stemningsfulde billeder :0) - som altid, fristes man til at sige ;0)
    Hvor er hun sej, sådan at kaste sig over Harry Potter..fedt!
    ..og ja lys må der til..det er så hyggeligt, nu hvor det bliver tidligere mørkt. Vi har hængt nogle små lygter op i træerne ved hønsegården.. det ser helt magisk ud - og lidt hyggeligt, når vi skal ned og lukke for dem.
    God uge til dig

    SvarSlet
  3. Et super godt råd. Her har vi tændt vinter belysning(julelys) langs huset og det giver bare lidt mere gejst,selvom det er tidligt. Men vi bor jo også på landet hvor der ikke er gadelys. Hygge herfra

    SvarSlet
  4. Lys må der til - det skaber da en fin stemning. Nu er det jo weekend igen :) - ja, og tiden flyver afsted - men i morgen får jeg forhåbentlig en masse tid i haven.
    Skønt at Harry P. stadig henrykker de unge, mine drenge slugte alle bøgerne da de kom frem - hun har noget at glæde sig til :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det godt hun hygger sig med bogen min skønne barnebarn ,haven er jo stadig smuk at se på ,selv om efteråret melder sin ankomst ,lys er så hyggelig her i den mørke tid.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...