mandag den 7. august 2017

Så er sommerferien slut, snart indfinder hverdagen sig.

Sommerferien er slut, i dag var første arbejdsdag, og snart indtræder hverdagens nogen gange lidt for travle perioder. Jeg sidder tilbage med skønne minder fra vores ferie, både ferien udenfor haven, men også fra ferie herhjemme i haven. 

Da vi jo som tidligere skrevet her, skal have åben have i år, havde vi reserveret den sidste del af ferien til have arbejde. Det har nu ikke været hårdt arbejde det hele, vi har virkelig også hygget os herhjemme i haven, og denne del af ferien har bestemt været lige så hyggelig som den første del hvor vi var på camping på Fyn. 

Min venindes to piger var på ferie i tre dage, det giver en del liv i haven med sådan en tre tøser. De fik lov til at lave deres egen saftevand, så der blev plukket bær og høster Rabarber. 







Køkken og skærehaven er vokset godt til her i ferien, der er blevet lavet en del buketter, og jeg har fået klippe de visne blomster af sommerblomsterne, så skærehaven står helt skarp nu her til åben have. 



Selv om jeg ikke kunde undvære mit arbejde, og syntes det er skønt at vende tilbage, er det også lidt trist at sige farvel til de lange sommer dage her i haven. Dagene bliver kortere, aftenerne bliver koldere, og inden vi får set os om er det efterår. 

Meeeen inden vi når så langt er der lige en skøn sensommer, og nogle forhåbentlig skønne weekender med havegæster og havesnak, der lige skal nydes. 
Og skulle du få lyst til at kigge forbi her i haven, kan du se datoer og lidt info om haven lige her 

Rigtig god uge til alle jer, og tak fordi i læser med

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud :-) Dem der kommer til åben have hos dig, har da noget at glæde sig til.
    Dejligt med sommergæster og hvor ser det hyggeligt ud med en flok piger, der nusser rundt i haven.
    Jeg kan lige skimte den røde Morgenfrue, hvor er den bare fin.
    God arbejdslyst og ja, jeg er helt sikker på at vi får en skøn sensommer :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  2. Hvor ser det fint ud alt sammen, jeg er ikke i tvivl om at I har nydt nogle dejlige dage i haven selvom der skulle arbejdes.
    Vi glæder os meget til at se jeres smukke have :)

    SvarSlet
  3. Hej Jeannett.Skønne billeder fra jeres have.Den er da helt klar til åben have.
    Også skønt med sådan en flok dejlige piger der nyder sommeren og haven.
    Rigtig dejlig dag Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hi Jeannette!
    What a wonderful garden you has!!! 😍
    I founded only today your blog through the pictures of Claus Dalby on Instagram !
    It's so gorgeous! good end of summer!
    Titty

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...