tirsdag den 19. juni 2012

Ny stil, ny kjole





Jeg fik syet lidt til æblepigen i weekenden, har bare ikke lige haft tid til at tage billeder før her til aften. Jeg var i Stof og Stil i lørdags og jeg fik købt lidt forskelligt stof med hjem, bla. dette skønne hør/viscose stof, de havde det i så mange lækre farver, og jeg har allerede fortrudt at jeg ikke købte meget mere af det.
Når man sådan har fået nyt stof på hylden, så kribler det altså i fingerne for at forvandle det til fine kreationer. Jeg brugte en del tid i weekenden på at lave et grundmønster til æblepigen, et mønster som sidder rigtig godt og som jeg kan videre udvikle på. Det er en sjov proces sådan at lave et mønster helt fra bunden, men også tidskrævende, for en nybegynder som mig, heldigvis har jeg en super dygtig svigerinde som gerne lærer fra sig. Grundmønstret nåede jeg ikke at blive færdig med, men jeg måtte altså have et eller andet færdig, så jeg syede lige denne kjole efter et Onion 10017 mønster og tilføjede en lille sløjfe og en skøn vintage knap til pynt. Sløjfen har jeg lavet efter denne DIY, det er en super DIY Mette har lavet, og jeg har brugt mange gange allerede.
Det er lidt en anden stil end hvad jeg har syet tidligere, hør stof og pudder farver, giver en lidt mere romantisk og sommer stil, men jeg er vild med den og det bliver bestemt ikke det sidste jeg syr i den stil, glæder mig nemmelig til at komme igang med denne her.


14 kommentarer:

  1. din datter ser yndig ud i din kreation :) lækker farve og fin detalje...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, stoffet er i så mange fine farver, jeg bliver altså nød til snart forbi Stof og Stil igen, nu hvor jeg har syet i det, må jeg altså bare have noget mere af det.

      Slet
  2. Jeg er rigtig vild med den, kan godt li' den stil, og drømmer også om at kunne sy en fin kjole til min pige :-) glæder mig til at se det mønster du arbejder med, det er da sejt at kaste sig ud i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja stilen en knapt så retro inspireret, men rigtig skøn alligevel.

      Slet
  3. Hvor er den fin og meget romantisk - og så ELSKER jeg billederne af æblepigen og gyngen, der i høj grad også er med til at sætte den særlige stemning omkring kjolen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg havde faktisk overvejelser om at have to indlæg i træk, med æblepigen ved gyngen. Men jeg syntes også at det var så fint sammen så det blev der alligevel, :) vi er ret vild med gyngen herhjemme, det er nemt at fotografere Filippa der, normalt så styrter hun rundt, når jeg kommer med kameraet, men ved gyngen har jeg mere styr på hende, så det bliver nok ikke sidste gang jeg fotograferer der :)

      Slet
  4. Stor ros til dig -for din nye stil ,0g Æblepigen er bare så sød.-stemningen i Haven gør at det bliver let og Sommerligt.

    SvarSlet
  5. Rigtig sød kjole og jeg synes også stoffet ser super lækkert ud, så et link til Stof og Stil, hvor man kan finde et varenummer, vil jeg sætte stor pris på! :o) Jeg har også brugt Mettes DIY på sløjfer flere gange - de stor hitter bare hos piger i alderen 2-6!! ;o)

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare sød :-) og din datter er skøn. Jeg går og overvejer om jeg tør kaste mig ud i at sy i hør....! Er vild med at kjolen er så enkel og fin.

    SvarSlet
  7. Snittet minder om dette fra Onion: http://www.fjoelner.dk/vismonster.asp?vare=601&la=dk Det er mit yndlingskjolemønster... :o)

    SvarSlet
  8. Det ser vildt romantisk ud- jeg kunne slet ikke kende æblepigen på fotoet:-)

    SvarSlet
  9. Jeg er vild med din nye stil. Meget, meget sød kjole på meget, meget sød lillepige. :-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...