tirsdag den 24. maj 2016

Tur til Trädgårdsforeningens have i Gøteborg

I går vidste jeg billeder fra Botaniskehave i Gøteborg, og jeg lovede at jeg i dag ville vise billeder fra Trädgårdsforeningens have i dag. Haven har nogle meget fine detaljer i havens designet, og jeg har aldrig set så smukt et orangeri, desvære var det lige lukket da vi kom, så den må jeg have til gode til næste gang. Der var mange fine tulipaner, og der var mange smukke farve sammensætninger, men de helt store plante skatte var der flere af i den Botaniske have.

Roserne var så småt begyndt at blomstre, og der var mange skønne ting på vej. Jeg har virkelig lyst til at tage en sensommer tur tilbage til de to haver, og måske se lidt nærmere på resten af Gøteborg også.

Her kommer lidt billeder...
















8 kommentarer:

  1. Endnu engang dejlige billeder. Især synes jeg tulipan-kombinationerne er ...lækre (i mangel af bedre ord). Og sikke et væksthus!
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Ja tulipanerne var jeg også ret vild med, her er det jo virkelig muligt at prøve nogle spændende farve kombinationer af.

      Slet
  2. Glashuset heter Palmhuset och där finns alla möjliga exotiska växter. Jag var där för första gången i mars och ska definitivt se till att ta mig dit igen. Dessutom är det gratis inträde. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det lyder skønt, og plamehuset siger jo alt. Der må være en fantastisk samling derinde bag de duggede ruder, ærgeligt at jeg måtte nøjes med at drømme denne gang, men jeg kommer heltsikke tilbage

      Slet
  3. Hej Jeannett.
    Ja når jeg ser alle de fine billeder har jeg virkelig fortrudt at jeg ikke havde meldt mig til turen.
    Må se det en anden gang.

    Knus Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvis der bliver en tur engang igen, så kan jeg godt anbefale at du tager med, det er nogle fine haver.

      Slet
  4. Hej Jeannett.Tak for skønne billeder fra Gøteborg.Mange år siden jeg har været der.Men skal da helt sikkert over og se det smukke væksthus og have.
    Tak for inspiration.Og rigtig god weekend Knus Jette, der lige har lavet et lille indlæg ang. de praktiske ting ang. turen til tante grøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Der er jo så mange skønne haver rundt omkring, og de to her kan godt komme med på listen.
      Jeg kigger ind ind og opdaterer mig om detaljerne om turen op til Jytte, tak for det.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...