søndag den 29. maj 2016

Lige nu blomstrer Guldrenen i alleen

Lige nu blomstrer Guldregnen Laburnum wat. vossii, det er så fint med de lange gule ranker der hænger tungt ned fra træerne. Jeg kan slet ikke fatte at jeg endelig har min helt egen alle med Guldregn, og jeg vandre op og ned ad alle'en flere gange om dagen, mens jeg drømmer om hvilke stauder jeg skal have plantet under træerne.

 Og hvis man er lidt snild med kameraet, kan man jo få alle'en til at se fantastisk ud.

Men sandheden er at det faktisk ikke ser helt så fantastisk ud endnu, for sommeren har sat en stopper for alle plante projekterne. Det er nu helt ok vi nyder sommeren, og det skønne vejr på terrassen, men håber dog på at vi også bliver begunstiget med lidt vand her og der.
Der skal grus i gangen mellem træerne, og gule stauder under træerne, samt en masse Allium, og en havelåge for enden af alle'en ud til vejen. På ydersiden ind mod frugthaven kommer der en bøgehæk, og mælkebøtterne under frugttræerne bliver snart afløst af højt græs og forskellige vilde blomster. Jeg er helt overbevidst om at selv om det ser lidt slidt ud nu, skal det nok komme til at se helt fantastisk ud om et par år, også uden at jeg behøves at vinkle kameraet.


6 kommentarer:

  1. Jeg synes, det allerede ser godt ud, men planen som du beskriver, vil få det til at se superflot ud - det bliver flot med stauderne og allium. Vore guldregn er også smukke lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg syntes næsten den bliver smukkere og smukkere for hver dag, jeg tænker nu kan der da ikke komme flere blomster i år, og så kommer der bare stadig flere. Det er ren lykke

      Slet
  2. Wow! Jeg synes det ser veldig vakkert ut allerede nå :-) Jeg har bare plantet 4stk gullregn som skal danne hjørner på en pergola, men en hel allé må jo være helt topp. Det kommer til å være skikkelig vakkert i årene fremover!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, 4 Guldregn lyder da også helt fantastisk smukt, det der betyder noget er i høj grad også hvilke andre farver og planter de spiller sammen med, ikke så meget antallet af træer.

      Slet
  3. Ser lovende ud allerede og bliver da kun flottere som træerne vokser til. Spændt på at se hvilke stauder du vælger :-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja træerne er lidt spinkle endnu, og kronerne lidt pjusket, det bliver godt når de vokser mere til. Jeg er faktisk også selv lidt spændt på hvilke stauder jeg vælger, det her jeg nemmelig ikke helt på plads endnu ;-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...