tirsdag den 31. maj 2016

Natvioler og Allium

Det er farverigt og frodigt i staude bedet lige nu, det er egentlig det bed som til efteråret skal laves til et hvidt/lyserødt bed, men lige nu er det de lilla Allium og Natvioler der dominerer billedet. Jeg bliver faktisk helt i tvivl om jeg vil beholde de lilla farver i bedet, for jeg syntes den lilla farve får de hvide stauder til at fremtræde endnu tydeligere.
Det passer så fint med hvide farver i det her bed, for når vi kigger ud på haven om aftenen er det det her bed vi ser, så står de hvide stauder og lyser op i månelyset, de lilla farver ser vi slet ikke.



















10 kommentarer:

  1. Meget smukke bede du har :-)
    Bliver spændende, om du laver om eller beholder!
    Nyd haven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja nu må vi se, jeg bestemmer mig i løbet af sommeren.

      Slet
  2. Det ser dejligt ud hos dig. Det er nok rigtigt, at de mørke lilla farver fremhæver de hvide, men det er et helt andet udtryk end hvidt og lyserødt, som er et blidt og blødt udtryk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja og det var jo det blide elfenbens farvet look jeg gik efter, så mon ikke jeg skal blive ved min første plan

      Slet
  3. Hej Jeannett.Jeg synes det er skønne billeder du viser.
    Mine natvioler er forsvundet..........var ellers glad for dem.
    Og de smukke allium kan man slet ikke få for mange af.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg såede de her sidste år, så de er ikke selvsået, jeg håber jeg kan holde bestanden ved lige fra nu af.

      Slet
  4. Jeg er vild med natvioler og judaspenge og drømmer om et hav af dem - det er dog en evig kamp for mig at holde bestanden i gang både i sommerhushaven og i byhaven.....men jeg giver ikke op - nu er jeg også inspireret igen af dine dejlige billeder.
    God weekend fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, mine blev også først sået sidste år, jeg ved ikke om jeg kan fortsætte bestanden fremover men jeg håber.

      Slet
  5. Hold da op hvor mange smukke natvioler du har, det ser da så smukt ud, jeg har kun lilla, men jeg tror da lige.....:-). Heldigvis bestemmer vi jo selv og kan justere lidt på planerne og du skal da gøre det du føler for :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja men problemet er jo så bare lige at jeg ikke ved hvad jeg føler for ;-)) ?? håber jeg bliver klogere når roserne springer ud.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...