mandag den 23. maj 2016

Gøteborg Botaniske trädgård


I weekenden var jeg en tur i Gøteborg for at se på skønne haver, den første have vi så var Gøteborg botaniskehave. En virkelig skøn have som jeg meget gerne vil anbefale jer at kigge nærmere på hvis i kommer på de kanter, og jeg har selvfølgelig taget en masse billeder som jeg gerne vil dele med jer.
Der er virkelig mange skønne Rododendron i haven, mange var allerede afblomstret, men der var stadig en del i blomst også.

Jeg kunne slet ikke stå for denne lille model af en Svensk trädgård, det hele var så fint og sirligt plantet, det var ikke svært at forestille sig frodigheden i haven til august når alle grøntsagerne er klar til høst.

Haven er rent botanisk en stor oplevelse, der er virkelig mange spændende planter, og et meget bredt udvalg af både stauder, skovbunds, og alpine planter, selve have designet var jeg dog ikke særligt imponeret over.






Det hele tager sig bare lidt bedre ud med et smukt brudepar i midten af billedet..





Vi besøgte også Trädgårdsforeningens have, det var bestemt også en oplevelse, jeg viser billeder derfra i morgen. 

6 kommentarer:

  1. Tak for en skøn tur sammen med dig til Gøteborg i Lørdags det var en oplevelse af format ,man får jo mange farlige ider til haven på den lille matrikel man selv har,

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo det gode ved sådan en inspirations tur, og det kan jo gå hen og blive lidt dyrt. Selv tak det var så hyggeligt, det må vi snart gøre igen.

      Slet
  2. Dejlige billeder! Kan se jeg må skrive denne park på min efterhånden lange liste over steder jeg mangler at besøge. ;-))

    Flot blog i øvrigt - har sat dig på min blogroll.
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja jeg kan virkelig godt anbefale en tur derop, Gøteborg er en hyggelig by, og det er nem at komme rundt med sporvogn, så der kan spares en del på billetten ved at parkerer bilen i Frederikshavn. Dejligt du har lyst til at følge lidt med på bloggen, det er jeg rigtig glad for.

      Slet
  3. Hej Jeannett.
    Det er flotte billeder du har fået taget i Gøteborg.
    Det ser meget spændende ud. Må bestemt besøges engang.

    Det var også en hyggelig aften hos Margit Bruun.
    Håber at se dig i weekenden.
    Ellers må du komme forbi en anden dag.

    Tak for kigget.
    Knus Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. tak ja det var hyggeligt i går, Bruuns have er altid et besøg værd. Jeg ser lige hvad weekenden bringer, men måske kigger jeg forbi.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...