mandag den 30. maj 2016

En ny bænk giver nye muligheder

Græsserne gror i de lange bede foran huset, både de forskellige prydgræsser og stauderne som er plantet i mellem græsserne, men også alt muligt andet græs som jeg ikke lige har budt indenfor i haven. Men så er det jo godt at hakkejernet er opfundet, og det tørre sandjord er nem at hakke i. De her billeder er taget i går, der manglede hele haven vand, det fik vi heldigvis i dag hele 17mm så vi er glade, jeg bilder mig ind at jeg næsten kan se planterne stå og smile til hinanden.

Jeg havde fødselsdag i fredags, og jeg fik en bænk i fødselsdags gave. den er nu placeret for enden af den lange gang ud fra terrassen. Så nu kan jeg både sidde på terrassen og kigge ned på bænken, og jeg kan sidde på bænken og kigge ned på terrassen. Keld Slot har lært mig at sætte pris på de lange kig gennem haven, så det gør jeg.
Er jeg mon den eneste der tænker at et langt spejlbassin kunne fuldende billedet her.



Terrassen er vi meget glad for, den har gjort det muligt at anvende vores sydvendte terrasse. Keld foreslog at vi lukkede den med gamle genbrugs sprossevinduer ud mod haven, klippede hækken ned på bagsiden, og lavede tilsvarende store vinduer ud mod gårdspladsen.
Det er ikke fordi at vi ikke syntes det er en god ide, men vi var jo lige blevet færdig, så det var en lidt stor mundfuld at sluge, at vi så skulle til at vælte væggene ned igen. Vi er egentlig også rigtig glad for det åben rum, så vi nøjes med at male den sort udvendig i denne omgang.


Indvendig fungerer den meget godt, vi mangler dog stadig strøm og lamper, det må blive en af sommerens projekter.

Til slut får i lige udsigten fra min nye bænk, det er en hel ny vinkel som jeg ikke normalt ser haven fra.
Her vil jeg sidde når jeg tager en pause fra lugearbejdet, og drømme om hvordan det kommer til at se ud om nogle år når det hele er groet mere til, og der ikke skal luges slet så meget mere.




17 kommentarer:

  1. Smukt! Det bliver nærmest majestætisk med de lange kig og kan sagtens følge tanken om et spejlbassin 🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tænker at det lidt stramme og enkelte design kommer til at spilde meget godt med det lidt vilde udtryk bedene får når de vokser til.

      Slet
  2. Det vil kunne blive så godt med et langt spejlbassin. Det vil fuldende billedet.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tror jeg må spare sammen til et, for det kan vidst ikke undværes.

      Slet
  3. Sikke en forandring i jeres have! Jeg kunne godt lide den før, men hold nu op, hvor ser det spændende ud med lange kig, flotte bede, den fine allé du viste i går - og alt det andet! Hatten af for det store arbejde, forstår godt I lige slår koldt vand i blodet ang. terrassen! Den bliver flot i sort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja vi har haft temmelig travlt her i foråret, så det bliver godt med et par sommermåneder med lidt mere ro på. Jeg håber på den sorte farve på terrassen vil være fin, for jer har været lidt i tvivl om farven.

      Slet
  4. Det er bare flot! Super haveplan I har fået tegnet, og I har sørme også været flittige og er kommet hurtigt i gang og fået lavet en masse. Jeg synes også, et spejlbassin ville være flot - vand giver en have noget ekstra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja ros til Kjeld Slot han er dygtig. Jeg har heletiden gerne ville have vand i haven, så jeg hår gået og tænkt lidt over hvor det passede bedst, jeg tror også det er en god løsning jeg er kommet frem til.

      Slet
  5. Fantastisk flotte bede - sidder aóg savler over de muligheder, som PLADS giver - selv om det selvfølgelig også er en udfordring at fylde den ud. Men sådanne lange bede, der trækker øjet helt ud i bunden af haven er skønne!
    Jeg tror, jeg ville begynde at holde øje med enbrugsvinduer rundt omkring, så I kan slå til når det helt rigtige dukker op. For jeg er helt sikker på at I vil få et brændende ønske om at kunne se ud på¨de skønne bede når I sidder på terrassen eller hygger jer i udekøkkenet. Jeg vil gerne vædde en Fanta på at der kommer hul i den fine, nye væg inden længe :-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi ja men jeg tager dig på ordet, for jeg er virkelig stadig meget i tvivl ;-) Før var jeg ved at gå til over den store græsplæne, så jeg er også glad for at vi endelig er kommet igang med at udnytte pladsen, men jeg kan sige dig at der kan gro mange brændenælder på så stor en grund.

      Slet
  6. Hej Jeannett.Det er da bare utroligt hvad der er sket i din have.
    Flotte kik og bede.
    Og tillykke med din fødselsdag.........og en fin bænk er da ikke den værste gave at få.
    Spændende hvad i finder ud af med jeres lille udestue/terrasse.
    God aften Knus Jette...........ses vi i Kolding?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja nu må vi se hvad vi finder på, det bliver uanset ikke i år vi gør noget med terrassen. Bænken det var bestemt en god og længe ønsket gave

      Slet
  7. Lækkert med de lange kig og hvor er der blevet flot hos jer. Fed terrasse:)
    Ja - spejlbassin ville også være en fin lille sag:) Forsinket tillykke med fødselsdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi elsker også bare terrassen, vi er der det meste af tiden her om sommeren, det er virkelig en forlængelse af huset.

      Slet
  8. Hej Jeannett.
    Håber du havde en dejlig fødselsdag.

    Ser fantastisk ud med det lange kig ud haven.

    Jeres udestue/køkken ser også dejlig ud.
    Jeg tror det bliver for varmt hvis I lukker den når den nu vender mod syd.

    Tak for kigget.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi havde en skøn weekend, jeg nåede desværre ikke forbi dig, så jeg må have en have vandring til gode. Det var lige præsis på grund af varmen og den stegende sol, at teressen blev så lukket som den er, for vores plan var slet ikke at få en udestue, mere bare et sted hvor vi kan sidde i skygge og i læ, og det kan vi lige her.

      Slet
  9. Jeres terrasse er rigtig fin at være på og sidde og snakke og være sammen på, og når man går ud Af den venter der masser af oplevelser, så pladsen der kan også noget rart.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...