torsdag den 19. maj 2016

Lige efter en regnbyge

Jeg er meget taknemmelig for det gode vejr vi har haft her i maj måned, men vi er virkelig ved at mangle vand her i haven. Jorden her i vores have er sandmuld, og der skal ikke gå mange dage mellem regnbygerne før jorden er tør i overfladen.

Her i eftermiddag kom der en tiltrængt byge som nu er afløst af sol igen, det har virkelig frisket det hele op, og nu dufter der af syrener og våd græs, hvilken lykke følelse.



Bierne har travlt i frugtplantagen, det er så skønt at gå rundt mellem alle de blomstrende frugttræer. Det er virkelig et af årets højdepunkter når frugttræerne blomstrer.


Der er kommer mange blomster i Rhododendron buskene, og det giver virkelig noget farve i haven lige nu. Jeg har det sådan lidt blandet med de Rhododendron for jeg kan nogen gange godt syntes at de er lidt for meget, men samtidig så elsker jeg at de giver noget farve til haven, og deres stedsegrønne buske pynter mange steder. Bedst syntes jeg dog om dem lige før knopperne brister, man kan lige som fornemme at noget stort er på vej.

Her kommer lidt billeder fra Rhododendron bedet lige nu, man kan da kun blive glad af alle de farver.





6 kommentarer:

  1. Ja du har ikke samme passion som mig, jeg har nu mange, men jeg elsker denne tid, hvor mine rhodoer blomstrer og sætter nyt løv, de er fantastiske og blomstrer lige til roserne starter, hvis man sørger for at vælge de rigtige vel at mærke.
    God weekend - her kom der lige en byge, så måske kan jeg ogs snart fornemme den dejlige duft af regn og blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se fordelen i at de blomstre nu hvor der ikke er så meget der er gået igang endnu, men tror bare jeg syntes de er lidt larmende i deres blomst :-) måske du har ret i at jeg bare skal vælge de rigtige, jeg mangler bare lidt viden om hvilke der er værd at samle på. jeg må gøre alvor af at besøge din skønne have en dag, så jeg kan blive inspireret.

      Slet
  2. Regn har haven brug for. Det bliver lige så ambivalent som med rhododendronerne. Vi vil have sol, men ved også at haven har brug for vand.Her har vi lerjord og det har været hårdt som sten.
    I øvrigt har jeg det nøjagtig som dig m.h.t. rhododendron. Det er den eneste plante jeg har det så modsatrettet med. Tæt på er blomsterne helt fantastiske og jeg er glad for deres stedsegrønne løv, men de kan let gå hen og blive for meget.
    God weekend
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vand skal der til selv om vi helst vil have sol, det er godt nok lidt modsat :-) jeg krydser fingere for at vi får lidt vand i denne her uge og så sol på fredag til min fødselsdag :-)

      Slet
  3. Hej Jeannett.Jeg synes nu at det er nogle smukke rhodoer du viser.
    Og her er der også rigtig tørt.........og det er dyrt at vande her.
    Men kan se at du også har smukke æblegrene i blomst.........nyder selv alle de smukke træer der blomstre.
    Rigtig god søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. æbleblomster kan man bare ikke få for mange af, jeg vil have købt mig en hængekøje så jeg kan ligge der under træerne og kigge op på bierne mens de samler ind til honning.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...