søndag den 8. maj 2016

Store vaske dag i legehuset, og hvad der sker i skovbedet lige nu

Det er ved at være længe siden jeg har postet billeder af æblepigen her på bloggen, men i dag fangede jeg hende med kameraet da hun legede i legehuset.
Vi har virkelig nyt det gode vejr her i weekenden, og været ude det meste af tiden. jeg nyder at se æblepigen danse rundt på græsplænen i bare tæer og sommerkjole, hun er så fuld af skøre ideer, og en energi bombe uden lige, jeg ville ønske jeg havde bare halvdelen af hendes energi.

Der sker også en masse i haven lige nu, det hele går så stærkt, bøgehækken sprang ud i går, og i dag var den næsten grøn over det hele. Kejser liljerne står så fint sammen med narcisser og tulipaner i skovbedet som virkelig er blevet grøn her den sidste uges tid.









I mit stenbed står der Hundetand i forskellige farver, de er så fine lige nu. Stenbedet skal snart nedlægges og laves om til skovbed, ja jeg går lige fra den ene yderlighed til den anden. Men det ser lidt forkert ud med en grusbunke lige uden for skovbedet, og jeg må se i øjnene, at selv om jeg har en svaghed for de alpine planter, så bliver jeg aldrig en alpin gartner.
Heldigvis kan flere af planterne også klare sig i skovbunden, og de mere rigtig alpinister får en krukke med grus i, så jeg stadig kan mindes mine vandreturer rundt op i alperne og i Nepal.



Mine botaniske tulipaner er sprunget ud, og de breder sig godt i skovbunden sammen med bregnerne. Det er så fascinerende at se hvordan en bregne udvikler sig, når den ruller sine lange blade ud. Jeg har samlet en del forskellige bregner til skovbunden, men jeg ønsker mig mange flere, jeg syntes det er en fascinerende og smuk plante.




Slut på en skøn Kr. Himmelfarts ferie, jeg håber i går en skøn uge i møde.

3 kommentarer:

  1. Hej Jeannett.Dejlige billeder at æblepigen der gør rent i det lille hus.
    Men også dejlige billeder fra din have.Mine botaniske tulipaner er da slut her hos mig.Men til gengæld blomstre alle de andre smukke tulipaner.Jeg har lavet et indlæg om et besøg til Tante grøn på Mors hvis du har lyst til at tage med.
    Rigtig dejlig solskinsdag Knus Jette

    SvarSlet
  2. Hvor skønt med sommerkjole fotos... Det lover godt og ovenpå april er det rart med lidt varme og optimisme. Og dine bede ser da flotte ud med farver på uanset om det er sten eller skov :-)

    SvarSlet
  3. Sikke herlig billeder af lillepigen!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...