lørdag den 14. juli 2012

På en regnvejrsdag

Første ferie dag startede med heldags regn, tænker at det nok ikke bliver den sidste regnvejrs dag i denne ferien. Æblepigen valgte at startede hendes ferien med en overnatning hos bedste forældrene, vi valgte at starte ferien med lidt maler og tømmer arbejde. 


 Manden bygger legehus til æblepigen, det skal nok blive godt tænker jeg...


Mine male projekter er blevet flyttet til brændeskuret, da manden støver i stalden. Det er faktisk et helt ok sted at stå og male, og mens jeg står i læ her i skuret, nyder jeg udsigten ud over frugthaven og lytter til regnen der buldre på taget.
Æblepigens nye tøj skab bliver mintgrøn, det er lidt svært at se på billedet, den er meget lys, lidt lysere end jeg forestillede mig, nu får vi se måske farven kommer mere frem når den kommer ind på værelset. De andre ting er kun grundet, hvordan de bliver skal jeg nok vise når jeg bliver færdig.



Hvem er det lige der har bestilt alt der regn, det er heltsikker ikke mine roser, de bryder sig bestemt ikke om regnen.

Heller ikke taget på huset som lige skulle tjekkes en ekstra gang...
Måske køkken haven, her vokser alt eksplosivt også det jeg ikke har sået...

Rigtig god weekend og ferie til dem der har..

12 kommentarer:

  1. Det var dog et herligt sted at stå og male, elsker duften af træ, og så er det så smukt når det er stablet. Dejligt med lidt ferie hos mormor:-) Fed slutning om ukrudtet....da måtte jeg lige grine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var faktisk en helt ok sted at stå og male, selv om jeg mangler lys for nu hvor æblepigen er hjemme igen, bliver det altså først efter 20 jeg har tid til at male.

      Slet
  2. Sikke et fint legehus, det skal hun nok blive rigtig glad for :)

    Har bestemt ikke bestilt al den regn... Det føles snart mere som efterårsferie end sommerferie :(

    Møblerne er også rigtig fine - glæder mig til at se dem på værelset :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har helt ret, det føles mere som efterårsferie, jeg glæder mig også til af få møblerne på plads, det store skab er kommet på plads i dag og det er såå fin.

      Slet
  3. Det ser da suuuper godt ud. Hold da op med brædder der i baggrunden - I kan jo bygge en hel by ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi ja jeg er gift med en træmand, nogle gange mere end i en forstand :)) Vi fyrer med træ og meget af det du ser på billederne er bare korte stykker, lige klar til at give varme til vinter..

      Slet
  4. Wow, sikke et hus, der blev bygget. Den heldige kan kun være tilfreds med resultatet! ;)

    Sommerhilsner fra
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er sikke på at det bliver super fint det hus, frygter lidt for arbejdet med at male det efter han er færdig, for det er nemmelig mig der har vundet den opgave :)

      Slet
  5. Hvor er det skægt at læse, hvad folk har lagt mærke til ved dine billeder. Ved nogle af kommentarerne skulle jeg lige se billederne gen. Nå, jeg ville falsk kommentere din fine ørken havde og at jeg er meget imponeret over størrelsen på den..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det er faktisk rigtig skægt at læse kommentarer, virkelig sjovt hvad andre lægger mærke til. Hvad haven angår så er det lidt sjovt at du skriver ørken, for sådan ser jeg den faktisk selv lidt for tiden. Vi har fjernet alle stauderne (der var virkelig mange) og istedet lagt flis under roserne. Det er ikke så fint og frodig, men det giver en masse tid til hygge med i liggestolen og sandkassen og det var et godt bytte :)

      Slet
  6. Nøj hvor ser det ud til at blive et fint legehus! Det må være dejligt med en mand der lige kan ordtne det, og så kan man måske selv have lidt indflydelse på hvordan det kommer til at se ud.

    Jeg kiggger nemlig på legehus til Gustav for tiden, og syntes ikke helt at kunne finde hvad jeg søger...måske vi bare skulle kaset os ud i at bygge et selv hi hi det ville blive et kønt syn;)

    Vh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig virkelig også heldig at have en mand der kan det kram, og det at kan få huset lige i den størrelse vi ønsker er jo helt fantastisk. Held og lykke til jeg , håber i finder et rigtig fint hus :)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...