fredag den 27. juli 2012

Sykursus og vinge kjole




Sy kursus med dygtige Lis, og søde kreative damer. igen lærte jeg en masse, nogle ting fra sidste gang blev banket på plads og nye ting kom til. Vi fik syet puder og nu tror jeg det med lynlås er ved at side fast, jeg syede en rund pude igen, det er min den med grå og lysegul uden inder pude.


Vinge kjolen manglede lige det sidste, nemmelig at få belægning syet fast i hånden, men det gør da slet ingen ting når man kan side her i solen, mens manden bygger hus og æblepigen leger.
Jeg lærte så mange lækre detaljer denne gang, fx skjulte sømme og en sidesøm som jeg ikke lige kan huske navnet på (undskyld Lis) Men den er så fin og skjuler helt enderne, så faktisk har jeg ikke overlocket eller siksaket noget sted på hele kjolen, detaljer jeg syntes er så fine og som jeg heltsikker kommer til at lave igen. Nogle gange når jeg syr, gælder det bare om at jeg lige vil sy en hurtig kjole, en eller anden ide som lige skal afprøves, men efterhånden som jeg bliver mere øvet, syntes jeg det at kræse for detaljer, bruge lækre stoffer, finde fine modeller, er en spændende udfordring. Lis havde japanske sy bøger med, de er så inspirerende, og har mange fine modeller, tror vidst jeg kommer til at shoppe lidt på Itsy inden for den nærmeste fremtid.




 Færdig kjole og den blev godkendt ;)




Faktisk havde jeg lavet en dum dobbelt booking i går, det var nemmelig mandens fødselsdag, uh den var ikke god vel ;) Jeg havde dog ham i mine tanke sidste weekend da jeg var på besøg i Liebes butikken, og æblepigen smeltede fars hjerte under vores morgenkaffen, da hun kom med den fine gave. Efter sy kursuset fortsatte hyggen, jeg nåede nemmelig lige hjem til fødseldags fest for farmand, hele familien kom på besøg, en rigtig skøn dag men jeg var godtnok brugt bagefter...

8 kommentarer:

  1. Hvor er den sød den kjole! Åh hvor jeg da også godt kunne bruge sådan et sy kursus, det kunne være fedt at lære at at kræse lidt mere over de indvendige detaljer!

    SvarSlet
  2. Hvor er den kjole vildt sød :-) Hvem der bare kunne sy så fint :-)

    SvarSlet
  3. Så fin en kjole.
    Og hvor kunne jeg da også bruge sådan et kursus, men når man bor der hvor mågerne vender, så må man nøjes med jeres fine billeder:)

    SvarSlet
  4. Tak for sidst, Jeanett. Hvor var det hyggeligt - også at møde dig.

    Kjolen er da blevet så fin - hvor ser hun i øvrigt kær og fræk ud ;o).

    God at høre at du nåede hjem ti gæsterne. Kh. Pia

    SvarSlet
  5. Så hyggelig å møtes slik - og kjolen ble veldig søt :)

    SvarSlet
  6. Eeej hvor er den fin kjolen, elsker både modellen og stoffet! :-)

    SvarSlet
  7. Takker for alle de søde kommentarer :) Ja det er rigtig skønt at lære lidt mere om hvordan man kræser for sagerne. Pia selv tak det var rigtig hyggelig at mødes med dig også, og ja jeg nåede hjem til gæsterne :)

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin den kjole. Godt han blev glad for kruset.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...