lørdag den 22. februar 2014

Lidt om at have et kæledyr

Filippa's eneste ønske til hendes fødselsdag sidste år var et kæledyr, allerhelst en kanin. Men med en jagthund i husstanden, kræver der at have en kanin, lidt mere en en almindelig kaninbur købt hos den lokale byggemarked. Så vi valgte en lidt nemmere løsning, nemmelig en lille dværg hamster, den kan hun have i stuen og her kommer hunden ikke. Vi har været lidt spændte på om hun hurtig blev træt af den og om hun kunne finde ud af at behandle den ordentlig. 
Men selv om hamsteren nu er et halvt år, så er den stadig elsket og har det godt, den har overlevet både hund og en til tider lidt for kærlig barnehånd. 

jeg vil til enhver tid anbefale en dværg hamster som kæledyr, det er en sjov lille fætter og den er nem at have. Den kræver ikke særlig meget plads og tid, har Filippa ikke lige husket at lege med den, ja så tager den bare et par turer mere i hamster hjulet. De fleste hamster trives bedst alene, så man behøves ikke tænke i par, og hvad det nu kan give af uønsket familie forøgelser. En hamster bliver kun ca 2-3 år gammel, hvilket jeg også syntes er en stor fordel, hvad der er sjov idag, kan jo nemt være glemt i morgen, når man kun er 4-5 år. 

Når hamsteren er ude, har Filippa en indhegning hvor både hun og hamsteren kan være i, på den måde kan hun lege med den uden at den stikke af. Det med at stikke af er en helt anden historie, som du kan læse om her. Faktisk er denne hamster nr 2 men det ved Filippa slet ikke noget om. 




4 kommentarer:

  1. Det er et rigtig godt starter kæledyr og kunne ikke lade være at smågrine lidt af at det er nummer to uden hun selv ved det

    SvarSlet
  2. :-) dejligt med en lille god dyreven. Vi har en kanin men den har de små børn svært ved at håndtere. Og så har vi lige fået et par deguer. Jeg lavede et indlæg om dem fra et par dage siden. Jeg håber at vi kan få dem gjort håndtamme men jeg ved jo ikke hvad de har været vant til :-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes sådan nogle små gnavere er så søde. Da mine børn var små, havde vi marsvin. Dem kan jeg stadig savne af og til :-) Jeg kan godt forstå at Filippa er glad for sin hamster!

    SvarSlet
  4. Hej.
    Dejligt at det lille dyr kan være en del af Filippas leg.
    Børn har rigtig godt af at omgås dyr.

    Go`søndag.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...