lørdag den 10. december 2011

DIY juletræer

Her kommer en beskrivelse af hvordan jeg har lavet mine juletræer.
Du skal bruge: Pap, stof lim, stof, filtkugler og knappenåle, udover det skal du bruge nogle skabeloner på 6 kanter (print dem evt. ud på nettet), en saks, en pensel og nogle tøjklemmer. 
Til et juletræ skal du bruge 3 seks kanter, en stor og 2 lidt mindre, ca. 1½  cm forskel i størrelsen., hvis du vil lave 3 juletræer skal du bruge 9 forskellige str. 6 kanter.
Tegn først 6 kanten på pap og klip ud.
 Læg dem ovenpå stoffet.
Klip stoffet ud ca. en cm større end pappet 
 Fold pappet som vist på billed, det skal du gøre 3 gange.

Derefter folder du pappet som vidst på tegningen, jeg laver en fold ind mod midten, mellem hver af de 6 tidligere fold, håber det giver mening, det er lidt svært at forklare. På det første billede mangler jeg at folde et sted, på det næste billed har jeg vidst med en streg hvor jeg folder og pilene viser at jeg folder ind ad.    

 Så smører jeg et tyndt lag lim på den øverest side, smør det godt ud til kanten.
 Læg pappet på stoffet, smør lim på kanten og fold stoffet rundt, vær opmærksom på at stoffer bliver  foldet tæt om spidserne.
 Fold så 6 kanten, som tidligere.
Lim spidserne sammen, jeg bruger klemmer til at holde hjørnerne til limen er blevet tørt. Derefter stables 3 seks kanterne og samles med en knappenål i toppen som også kan bruges til at holde en lille perle eller som her en filt kugle.
De kan laves i forskellige størrelser som jeg har gjort her, jeg syntes det ser fint ud når de står i en lille gruppe. Du kan også klistre noget fint papir på pappet i stedet for, så folder jeg bare ikke omkring forneden, men ellers er det samme fremgangsmåde.
Håber det giver mening ellers så spørg endelig, god arbejdslyst.

16 kommentarer:

  1. SÅ FINE!!!

    Herlig inspirasjon!!
    :)

    Dette må jeg prøve ;)

    Stor klem!
    :)

    SvarSlet
  2. Åh, de er bare SÅ skønne :)

    SvarSlet
  3. så fine.. og sikke en super ide...må dog heller lige vente til en dag med lidt mere tid med at afprøve dem

    SvarSlet
  4. Sikken fin DIY, jeg troede jo at der var et kæmpe arbejde at lave disse fine juletræer, men nu ser jeg at det er et projekt liiiiiige for mig om min datter ;o) De er smukke, er helt vild med det blomstrede stof.

    Tak fordi du havde lyst til at dele.

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  5. Ej, det skal helt sikkert afprøves!! Tak for DIY'en ;o)

    SvarSlet
  6. PS: fik slet ikke komplimenteret dit smukke julevindue, det oser af dejlig julehygge.
    En hjerte-guirlande er også på min ønske to-do de er SÅ bedårende og så kan man få brugt sine rester ;o)

    SvarSlet
  7. Ej hvor er de fantatiske, 1000 tak for den fine DIY, det må vi prøve at lave herhjemme:) Vil pynte så fint i vinduet:)

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare fine..! Tak for DIY - de må helt klart afprøves..

    SvarSlet
  9. Hvor er det nogle fine træer! God måde at skabe julestemning på atypisk vis!

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Ej de er bare Så Flotte. ! virkelig fede.. og personlige!

    SvarSlet
  12. Tak, det var enklere end jeg troede. Lige til at gå til:-)
    Fin DIY...

    SvarSlet
  13. Åh, så söta! Har liknande på gång i tapet/papper, men det var ju superfint med tyg!

    Tack för inspirationen!

    SvarSlet
  14. De små træer er da bare så smarte :)

    SvarSlet
  15. Wow, dette er rigtig god inspiration, det vil jeg også prøve :)

    SvarSlet
  16. Hvor er de fine, de må helt sikkert afprøves!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...