søndag den 28. januar 2018

18 billeder taget fra det samme sted gennem et helt år.

 Billedet er taget den 15/1 2017
Det er næsten den samme vej jeg går hver gang jeg lige skal i køkkenhaven, eller når jeg bare lige skal en tur rundt i haven, ja så starter jeg ofte her ved trapperne. Det er her jeg ser årstiderne skifte, og hvis man som mig har mange græsser i haven, så bliver det netop tydelig med de skiftende årstider.

Billedet er taget den 5/2 2017
Derfor syntes jeg også det kunne være sjovt at lave sådan en slags årets gang kavalkade, lige her fra center punktet i min have. jeg har taget billeder næsten hver måned, jeg har ikke sådan været skarp på datoer, bare taget billederne når jeg lige kom forbi med mit kamera.

Billedet er taget den. 13/2 2017
Vi klippede græsserne ned tidlig sidste år, vi ville være sikker på de ikke blev revet op af jorden da vi klippede, så vi valgte en dag med frost i jorden.

Billedet er taget den. 22/4 2017
Så var der bare at vente, vente, vente på foråret, det er godt at vi har fået lagt nogle tidlige løg til i år.

Billedet er taget den. 30/5 2017
Så sprang bøgehækken ud, de lilla Allium blomstrede, og der kom låge ind til køkkenhaven.

Billedet er taget den. 22/6 2017
Stille og roligt forvandler bedene sig gennem året, det er simpelthen en fornøjelse at følge.

Billedet er taget den. 28/7 2017

Billedet er taget den. 23/8 2017
Når vi kommer til august er det hele ved at eksploderer i græs bedene, det bliver bare ikke bedre, helt klart den skønneste måned på året her i haven. Derfor har vi også valgt at holde åben have netop her i august, og i år bliver det den. 18-19 og den 25-26 august.

Billedet er taget den. 27/8 2017

Billedet er taget den. 28/8 2017

Billedet er taget den. 1/9 2017
Farve festen fortsætter ind i September

Billedet er taget den 13/9 2017

Billedet er taget den. 29/10 2017
Først i oktober begynder farverne at falme, den langsomme start i foråret er for længst betalt tilbage her i efteråret.
Billedet er taget den. 1/11 2017

Billedet er taget den. 12/11 2017
November har efterårs farver i haven, bøgehækken er for en kort stund helt gylden, det er så fint det hele. Det er lige nu mens græsserne stadig ikke er væltet at et lag rimfrost er virkelig fortryllende.

Billedet er taget den. 21/11 2017

Billedet er taget den. 21/12 2017
Rimfrosten kom rigtig sent her i have, men vi fik lidt sne, meget lidt sne... ja jeg tror vi er mange der har savnet rigtig vinter i år, men lidt blev det til.

Billedet er taget den. 6/1 2018
Det sidste billede er fra januar med lidt rimfrost, men med fravær af solen.
Nu er de fleste græsser knækket og det hele ser lidt rodet ud, sådan er februar her i haven. I år vil jeg prøve at sidde på fingeren og først klippe det hele ned til marts, ja hvis det altså ikke bliver for varmt, for mange af de små løg er allerede på vej op, og det vil jo være ærgerlig at klippe hovederne af dem.
Snip snap snude så var det år gået...

24 kommentarer:

  1. Meget interessant at se bedenes enorme forandring hen over året. De er smukke hele tiden. De to krukker ved trappen er rigtig gode med deres skarpe og mørke form. Og de mange allium på en gang er vel nok flotte. Tak, for kavalkaden.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt og mange tak for de rosende ord krukkerne er fra B-green

      Slet
  2. Hvor er det smukt. Jeg forestiller mig en lysbillede serie tilsat musik. Det kunne være interessant. :)

    kh. Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne være jeg skulle lave det næste gang :-)

      Slet
  3. Så flott å se! :) :)
    Hva slags krukker er det og hvor har du fått tak i de to flotte krukkene på toppen av trappa?

    SvarSlet
  4. Åh, sikke skønne billeder. Det er noget ganske særligt over at tage billeder samme sted i haven hele året rundt. Så kan forandringen rigtig ses.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det var faktisk lidt tilfældig,men pludselig opdagede jeg at jeg ofte startede med at tage et oversigts billede lige her, hvergang jeg gik i haven med mit kamera.

      Slet
  5. Smuk årskavalkade fra samme sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ja det er lidt sjovt ikke, man får virkelig fornemmelsen for årstiderne på den her måde.

      Slet
  6. Flot! Jeg kan godt forstå at I er glade for det. Der er noget at se på det meste af året og det er dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ja men lige nu er det lidt kedeligt.

      Slet
  7. Hei!
    Dette var det virkelig en fornøyelse å se. Du har en fantastisk hage året rundt. Inspirerende å se.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Anne det var virkelig sødt sagt, ved du at jeg har åben have i august :-)

      Slet
  8. Super go ide, det med at vise årets gang på samme sted.
    Jeg er draget mest af billedet fra juni.
    Men jeg er jo også klart en forårs førsommer pige :o)

    KH Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja måske du skulle gribe ideen med orangeriet.

      Slet
  9. Det ser så smukt ud alt sammen, skønne skønne bede 😘, kh Margit

    SvarSlet
  10. Hvor er det en fin billedserie som giver så god mening med årets gang, så ser man virkelig hvor fint linjerne og låge og alt hænger sammen. Knus :-)

    SvarSlet
  11. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  12. Free item keys have been around for quite a long time. Certain individuals need to attempt the framework to its fullest prior to making a buy. Others need to get around the expenses and gain Windows 8 and 8.1 free of charge. Windows is an authorized item, there are a few legitimate dangers to utilizing free item keys you see as on the web. Windows 8.1 Pro product key 2022

    SvarSlet
  13. You can check list on google that how to make drawing. Draw food on drawing paper. Time We Don't Many painters are making nice drawing, painting has been supplied in India.

    SvarSlet
  14. You will heard about cold places like kullu manali and hot place is like Rajasthan. Spoof Pokemon Go sometimes snowfall is good for truism because it is raising income of state.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...