mandag den 29. august 2011

Cupcakes nu med opskrift


Der er flere der har spurt om opskriften på min cupcakes og frosting, og jeg vil da rigtig gerne dele. Selve kagen skulle have været en blåbær muffins men da jeg lidt sent om aftenen skulle til at lave dem manglede jeg lige en vigtig ingrediens, så det blev vanilje muffins i stedet for. De blev egentlig meget gode men ikke fantastiske, så dem vel jeg ikke anbefale, men frostingen er super og den får i opskriften på her.

200 g flor melis
200 g smør
300 g hvid chokolade
Chokoladen smeltes over vandbad eller i micro ovnen (pas på den ikke bliver for varm så klumper den)
Det hele blandes og piskes rigtig godt til det er en luftig hvid masse.
Ønsker man en farvet frosting så tilsætter man bare lidt farve.
Jeg sprøjter frostingen ud med sprøjtepose og stjernetyl og til pynt har jeg bare brugt sukker hjerter købt ved købmanden, drømmer om en dag at komme på kursus ved cupcakefabrikken :)
Lige et tip her til sidst, når jeg har rørt kage dejen og skal have den i de små muffins former. Så bruger jeg en 4-6 L frostpose, jeg folder den øverste kant ned, hælder dejen op i, folder kanten op igen, lukker overskydende luft ud, snore rundt for at lukke, klipper et lille huld i en af spidserne og sprøjter derefter dejen i formene. Man kan selvfølgelig også bruge sin sprøjtepose, men her slipper man for opvask og så er den ren og tør når man skal sprøjte frosting ud. Man kan også købe engangs sprøjte poser, men det her er billiger.

Jeg håber det hele giver mening og det lykkes for dem der får lyst at afprøve, jeg syntes den er rigtig nem at lave og smager godt. Spørg endelig hvis der er noget i er i tvivl om, jeg er langt fra ekspert men vil prøve at hjælpe så godt jeg kan, og hvis der er nogle der er eksperter og kan se at jeg har skrevet noget forkert så endelig sig til, jeg vil blive glad for at vide det.




13 kommentarer:

  1. Tusind tak, skal bage i eftermiddag. Bruger du farve-pasta?
    Kh Mia

    SvarSlet
  2. Tak - det skal helt sikkert afprøves! ;o)

    SvarSlet
  3. Mia: Det var så lidt, jeg har ikke så mange special ting så jeg har bare brugt almindelig frugtfarve fra købmanden syntes det fungerede fint.

    Pia: Det var så lidt, held og lykke med projektet.

    SvarSlet
  4. Mums hvor ser de lækre og flotte ud. Tak fordi du deler opskriften. Den skal helt sikkert snart prøves af. Vi har heldigvis en del fødselsdage her i efteråret. Altid rart med en undskyldning for at bage noget af det knap så sunde (;

    SvarSlet
  5. Wow hvor er de flotte - de ser helt prof ud, så ens de er alle sammen :o)
    Jeg lavede også muffins med blå frosting til Williams fødselsdag. Det er så festligt med lidt farve på muffins, men blå så nærmest lidt uspiselig ud :o)

    SvarSlet
  6. Hejsa. Tak for opskriften. Har ikke prøvet at lave frosting før..... Så har lige et spørgsmål. Skal smørret være kold, blød eller skal det også smeltes?

    Venlig hilsen
    Mai-Britt.

    SvarSlet
  7. Iben: Altid godt med en undskyldning :)¨

    Pernille: Altså da jeg gik på bagerskole var det nærmest forbudt at bruge blå, de mente ikke det så naturlig ud, så en dag gik jeg ud i haven og plukkede en kæmpe buket blomster i mange farver bla. blå gav det til min lære og sagde hvis det her ikke er naturlig hvad er så :)

    Mai-Britt: tak for kommentar, jeg bruger smør der har stue tem. og pisker godt, jeg syntes den er rimelig sikker denne opskrift så god arbejdslyst.

    SvarSlet
  8. Hej Jeannett

    Det var sku sjovt, jeg sidder i Auning og søger efter cupcake opskrifter og frem kommer din hjemmeside ;-)

    Den er vildt flot, hvad har du lavet den med ??

    Jeg vil gerne have din opskrift på blåbær cupcakes da jeg skal bage til gæster lørdag ;-)

    Hvis du, Filippa og Leif kommer ud og køre en dag, er der ALTID kaffe på kanden i Auning ;-)
    Hils Leif
    Knus Niels (Nielsen)

    SvarSlet
  9. Niels: velkommen herinde på min husmoder blog og mange tak for de rosende ord, havde nok ikke lige regnet med at du kiggede forbi. Jeg sender dig lige en mail med opskrift.

    SvarSlet
  10. Niels: kræver lige at du sender din adresse til mig først :) du kan gå op under kontakt, der finder du min adresse.

    SvarSlet
  11. De ser lækre ud! Hvor mange cupcakes er frostingen til?

    SvarSlet
  12. Hvilken opskrift bruger du så til muffins 😊

    SvarSlet
  13. Hvilken opskrift bruger du så til muffins 😊

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...