torsdag den 16. februar 2017

Ja så er græsserne bip...

Øhh nu tør jeg næsten ikke skrive det men...  bum bum bum...vi har klippet alle græsserne ned.
Det er ikke fordi jeg ikke vil lytte til gode kommentarer her på bloggen, dem sætter jeg skam stor pris på, og mange tak til alle jeg der skriver.

Men vi kunne ikke stå for fristelsen, det gode vejr, og at vi lige nu havde tid, men jeg må indrømme vi havde da vores overvejelser som talte både for og imod. Jeg kan godt se at alle her i Danmark anbefaler at vente til start marts, og det taler da også imod at græsser ikke kan lide at stå i vand, og få vand i stråene, og de er mere frost følsomme nu bedene er bare.
Men for os var der bare flere ting der talte for at klippe ned nu, for hvis de virkelig er så fantastiske de græsser, og vi skal udvide med flere græsbede, så kan vi ikke gå og håndklippe alle græsserne ned, så skal der større maskiner til som fx denne her buskrydder som vi heldigvis havde i forvejen. Vi var bare lidt bekymret for om de nye planter ville kunne tåle den voldsomme behandling med saven, så derfor valgte vi at klippede ned nu her mens der stadig var frost i jorden, så frosten kunne holde lidt på de nye planterne. En anden ting der taler for at klippe ned nu er, at der virkelig er mange små spirer på vej op af jorden, og hvis vi venter tre uger mere med at klippe ned, så bliver det virkelig svært ikke at beskadige de mange små forårsløg der er på vej op.

Bum bummelum nu har de glade amatører klippet alle græsserne ned, og jeg skal nok vende tilbage med resultatet, uanset om de alle går ud eller om de kommer fint igen til sommer.



16 kommentarer:

  1. Heeeyyy, det er forår lige om lidt, så det skal nok gå altsammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også optimistisk, vi vil have forår nu desværre siger vejrudsigten snestorm, det er jo lidt noget andet. Men jeg tror nu heller ikke det kommer til at gå ud over mine græsser.

      Slet
  2. Nogen gange må man satse - det skal nok gå, foråret er lige rundt om hjørnet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep det med at satse det er jeg med på ;-)

      Slet
  3. Du har helt ret i, at der allerede er nyt på vej, jeg har tit klippet, hvor der har været nye spirer, og det er man altså lidt ked af, så jeg synes også, det er ok at klippe nu. Det er jo heller ikke, fordi vi har fået meget vand i vinter, så skal vi ikke satse på, at det går. Jeg må ud og kigge på mine.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja alle de nye spirer der er på vej, jeg vil så nødig skade dem, så vi satser.

      Slet
  4. De skal nok komme græsserne, vi er så langt henne nu. Hvor ser det godt ud at de nu er klippet ned, så kan forårsløgene rigtigt komme til deres ret.

    Rigtig god weekend.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det ser dejligt ryddet op pænt ud nu hvor der er klippet ned i bedene, så mangler jeg bare de sidste bede, så er vi klar til at starte på et nyt have år.

      Slet
  5. Hei. De kommer nok skal du se. Ser på gressene her i hagen, at det er nye spirer på vei. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg har ikke rigtig set nye spirer i mine græsser endnu, men de kommer nok snart.

      Slet
  6. Jeannett!!! NEEEEEEEEEJJJ!!!!
    Ej, det gas - mon ikke det går. Jeg har sat mig grundigt på mine hænder i år, for jeg plejer også at blive fristet til at gå ud med sakset i staudebedet. OG det er helt rigtigt, at det kræver mere have-kirurgi, når man skal undgå at ødelægge de spirende løg, jo længere vi kommer hen mod foråret.
    Pøj pøj, med det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. For pokker Henrik du skræmmer mig...
      ej jeg tror nu også det går, det var bare lidt pudsigt at mens i skrev på bloggen at jeg skulle vente, gik vi rundt derude med saksen :-))

      Slet
  7. Arh...mon ikke det går.
    Her klipper jeg først ned i marts, men jeg har også kun en elefantgræs...eller dvs. nu er den jo blevet delt ud i ni små...men de står på række...så det er nemt nok at gå til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja når de står i række er de lige til at gå til, det er smart at dele de store græsser, så kan der hurtig blive mange.

      Slet
  8. Her hos os er der også klippet ned(her i uge 7) jeg tror at vejret er vendt og at det lune vejr ligger på lur,så mon ikke jeres græsser viser sig smukke igen. Hos os brugte vi det ældste barnebarn med en have saks,så vores buskrydder holder stadig fri. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt så er jeg ikke den eneste, jeg tænker også foråret er på vej, og der skal nok komme nye arbejds opgaver i takt med at temperaturen stiger.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...