lørdag den 25. februar 2017

Det er da virkelig noget lort....



Ja og inden jeg så går videre, og i tænker at nu er jeg er blevet træt af græsser elle at der er sket noget alvorligt, så vil jeg lige sige at dette indlæg kan minde lidt om en reklame. (så er i advaret)

For bedst som jeg lige havde lovet mig selv ikke at skrive flere reklameindlæg her på bloggen, simpelthen fordi deeet eeer sååå keeeedelig. Ikke at jeg har noget imod reklamer, og der kan også sagtenes komme indlæg her på bloggen, der for de fleste vil minde temmelig meget om reklamer, men det vil være indlæg som bare er skrevet fordi jeg ikke kan lade være at dele min begejstring.


Ja det skete så også her da jeg for et par uger siden modtog en mail, fra en frisk og rigtig sød ung fyr, ja altså jeg ved jo egentlig ikke om han er sød for jeg har jo aldrig mødt ham- men det er jeg helt overbevidst om at han er. Han er ihvertfald initiativrig og kreativ og det sætter jeg stor pris på hos unge mennesker.
Han skrev: Mit navn er Kristian, jeg er 16 år gammel, og har startet det bæredygtige koncept: www.gratisgødning.dk 
og hvis der er noget jeg syntes mindst lige så meget om som initiativrige unge mennesker, så må det være bæredygtighed.
Han skriver videre: GratisGødning er en hjemmeside, hvor man kan få gratis organisk hestegødning ved at finde et nærtliggende hestehold, som man besøger efter aftale.
Det er bæredygtigt, miljøvenligt og naturligt. Det hjælper med at genbruge naturens egen gødning, samtidig med passe på miljøet, og det skaber et samarbejde mellem mange mennesker.

Jeg mangler ikke selv gødning da jeg altid lige kan få et læs hos naboen når jeg mangler, men jeg måtte da lige ind og kigge på hjemmesiden alligevel, og det er virkelig smart, så det syntes jeg også i skulle gøre ;-) www.gratisgødning.dk



Ja så fik han lige lokket mig til at reklamerer, helt mod min vilje. For er det ikke sådan med reklamer, de skal helst komme snigende så man ikke når at vælge dem fra inden man har læst det hele. Jeg tror vi er mange der har meninger om reklamer, personlig har jeg det ok med reklamer, bare de ikke popper ind over min tekst hele tiden som når man læser ugeblades hjemmesider, så lukker jeg siden det magter jeg ikke. Jeg er heller ikke vild med at komme ind på en blog, hvor det første jeg ser er en stor reklame der fylder hele overskriften. Jeg er typen der godt kan bedømme en blog lidt på førstehåndsindtrykket, og så fungerer det altså ikke at jeg lige skal scrolle langt ned på siden inden jeg kan se bloggens egentlige mening. Udover det har jeg det fint med at en blog har reklamer rundt omkring, det generer mig slet ikke, dog syntes jeg de smukkeste blogs er dem uden reklamer.



Med reklame indlæg har jeg det anderledes, jeg bliver nød til at sige det... jeg elsker dem !
Mit pige gen, og mit meget veludviklet shoppe gen eeeelsker de der indlæg med skønne ting til haven som er umulig at undværer. Dem kunne jeg såmænd selv finde på at lave, også helt uden betaling bare fordi jeg gerne vil dele, men er det så reklame ? Er det reklame når man skriver om noget bare fordi man gerne vil dele, eller fordi man ved ens læser gerne vil læse det, nogle ville måske tænke at det kunne give flere læser til bloggen, og hvem reklamerer man så egentlig for ? 

19 kommentarer:

  1. Der er for mig ingen tvivl om at firmaerne får reklame for deres produkter uanset om man selv modtager penge eller tingen man skriver om eller om man bare er begejstret. Men jeg vil rigtig gerne læse om din begejstring for en ting.
    Jeg vil også gerne støtte produkter, sager og gode initiativer som f.eks. gutten du nævner her :-)
    Der hvor det bliver kedeligt er når man igen og igen får det samme at vide /ser den samme vandkande i samtlige fotografier der bliver vist og så er der de tilfælde hvor man fornemmer at anmeldelsen af en bog eller et produkt ikke er objektiv fordi den/det er leveret kvit og frit og man ikke tør blive upopulær hos leverandøren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentar, jeg er ret enig, jeg har ikke noget imod at læse eller dele et produkt jeg syntes er interessant, men jeg gør det for min egen skyld, fordi jeg gerne vil give mine læser en information, men selvfølgelig får firmaet jo reklame så snart man nævner deres navn.

      Slet
  2. Jeg kan bedst lide, når folk "reklamerer" for et eller andet produkt, simpelthen fordi de er begejstrede for det. Det gør jeg da også selv.

    Flere blogs er begyndt at lave sponsorerede indlæg. Det er okay, synes jeg, så længe det ikke er hvertandet indlæg. Det er dog ikke altid jeg kommenterer på den slags indlæg. Undtagelsen kan være hvis jeg er enig i at det er et dejligt/lækkert/godt produkt eller jeg er stikuenig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også bedst lide når man kan mærke at den der har bloggen har tænkt over hvad de siger ja til. Jeg har selv lavet en del af de der sponseret indlæg, jeg har aldrig skrevet om noget jeg ikke syntes om, så har jeg altid sagt nej tak inden. Men lige præsis de der test indlæg dem syntes jeg er såååå kedelige at læse, og mindst lige så kedelige at skrive. Dem har jeg heldigvis lært at sige fra til, jeg er efterhånden, og det har taget nogle år, men jeg er efterhånden blevet helt afklaret med, at min blog skal give energi og ikke tage energi, derfor skriver jeg kun om det jeg har lyst til, når jeg har lyst.

      Slet
  3. Jeg fik den samme mail fra Kristian, det er der nok mange bloggere der har fået - jeg har ikke lige brug for gødningen, men det var min mening at sende en mail tilbage for at rose ham for det gode tiltag....men ak, jeg kom til at slette mailen før jeg fik svaret... så nu håber jeg at mange andre har skrevet noget pænt til ham. Vedrørende reklamer i al almindelighed, så må jeg indrømme at jeg et par gange har fået noget gratis fra et firma, og efterfølgende har skrevet om det på bloggen, men jeg husker altid at skrive en fed overskrift om at DETTE ER EN ANNONCE, så kan folk læse det eller lade være :-)
    Men guuud hvor er jeg træt at alle de uopfordrede reklamer på facebook, jeg sletter dem troligt - selvom jeg jo godt ved at det ikke gør den ringeste forskel, og jeg ved også godt at pengene til en GRATIS facebook skal komme et sted fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes simpelthen han er så sej, super ide han har fået.
      jeg har også skrevet en del reklame indlæg, bla. test af produkter, jeg syntes det er helt ok bare som du skriver at man skriver det er reklame. Jeg har det faktisk sådan at jeg bliver lidt glad når der kommer en ny driftig blogger, hvor man kan mærke at det en en der vil gøre lidt ekstra, og jeg syntes det er så fint hvis de laver reklame på deres blog, både for firmaer og for dem selv. Jeg ville ønske at mange flere firmaer fik øjnene op for hvor god en reklame de ren faktisk kan få gennem en blog, og så virkelig ville sætte krav til kvaliteten af reklamen, og samtidig betale for det. Jeg syntes det er så fint hvis nogen gider bruge tiden på reklame, jeg gider bare ikke.

      Slet
  4. Mig har han ikke henvendt sig til, men jeg bor jo også på Samsø, det er nok derfor. Det er i hvert fald et godt initiativ, jeg kunne få alt det møg jeg vil, men med to hunde i haven, holder jeg mig fra det.
    Det er flotte billeder, du har sat på her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak mon ikke det er tilfældig, der er da også heste på Samsø ;-) Vi bruger det også kun til at fræse ned i køkkenhaven, eller til at blande i komposten. Vi hegner køkkenhaven ind i år, men det har ikke rigtig været noget problem før.

      Slet
  5. Hej Jeannett

    Jomen det er da et udmærket initiativ og bestemt ret meget anderledes en de her firmaer der vil prøve at tjene penge på og nasse på den troværdighed haveblogverdenen og mange haveblogs har. Også jeg får masser af tilbud om at reklamere for det ene og det andet, endnu har ingen accepteret mit modbud. Kristian ligger helt uden for katagori, hvem tjener mærkelige penge her?

    Så alletiders og ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er da en kvik fyr, ikke mindst det at han skriver rundt for at sprede sit budskab, det er så fin. jeg føler mig dog ikke udnyttet når en firma kontakter mig for at reklamerer, jeg siger jo kun ja til at dele deres produkt hvis jeg selv også får noget ud af det. Om det så er økonomisk eller jeg gør det til fordel for min blog, eller bare fordi jeg selv er helt vild med produktet, det er for mig ligemeget. Jeg er fx vild med skønne ting til haven, og nogle gange tænker jeg ikke så meget over at jeg faktisk også reklamerer for produktet når jeg deler det, det er jeg lidt ligeglad med for det er en del af min have.

      Slet
  6. Jeg læste godt om det et eller andet sted på nettet, og tænkte det var da en god idé. En win win situation hvor de kommer af med affaldet og vi får guldet.
    Fint at nævne det.
    VEnligst
    Henrik

    SvarSlet
  7. Jeg har også læst om dette tiltag, men fik aldrig gået dybere ned i det. Men super initiativ, og som du siger, specielt når det er så ungt et menneske. Der skal nok komme noget godt ud af den knægt!!
    Hvad angår reklamer på bloggene, ligger jeg vel også lige midt imellem det hele. For mange reklamer magter jeg ikke, men jeg vil gerne læse andres erfaringer med et produkt eller en bog. Også selv om jeg ved at de har modtaget det pågældende gratis, det gør ingen forskel for mig. Jeg har selv modtaget produkter som firmaer gerne vil have fremhævet men jeg har bestemt også sagt nej tak til nogen. Iøvrigt syntes jeg ikke der er så påfaldende mange reklamer på haveprodukter længere, det er som om firmaerne har mistet interessen lidt igen. Boganmeldelser kommer jeg glad og gerne med, men jeg bliver også meget nemt begejstret, når jeg står med en lækker havebog i hånden. Åh, de er bare fyldt med så mange drømme og ideer. Der kommer forøvrigt en anmeldelse fra min hånd, inden længe. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Pragtfulde fotos du har suppleret dit indlæg med... ;o)

      Slet
    2. Det er faktisk lidt det jeg mener, vi viser jo vores begejstring hver dag på bloggen, det er jo ofte det det handler om, at vi deler meninger og det vi er begejstret for. Derfor har jeg heller ikke noget imod at vise et produkt selv om det er en reklame, jeg har det bare personlig sådan at jeg syntes det er såååå kedelig at lave bestilte indlæg så dem gider jeg ikke lave.

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Godt tænkt af den unge fyr,her hos os har vi egen familie " heste gødningsfirma" så vi er dækket ind. det er smukke blomster du viser er det solhat i flere farver eller ??? Hygge herfra med ønske om en god dag

    SvarSlet
  10. Mange tak på det første billede er det.
    PURPURSOLHAT ECHINACEA PURPUREA ´WHITE SWAN´
    Den orange er en solhat Helenium ´Rubinzwerg´

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov og den sidste er Purpursolhat Echinacea purpurea ‘Magnus

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...