mandag den 20. februar 2017

Forårsfornemmelser, vinterferie og perleplader. (kun for kvinder ;-)


Hele sidste uge havde Filippa og jeg vinterferie, en hel uge til at få ladet batterierne op, og få styr på alle hængepartierne, det var så fint. 

Filippa havde overnattende ferie gæster det meste af ugen, super hyggeligt, perfekt for mig, og hvis jeg skal være helt ærlig også nøje planlagt. For uden at lyde frelst og med fare for at blive stemplet som en dårlig mor, så orkede jeg helt ærlig ikke store haller med hoppepuder og ferie kagebage konkurrencer lige i denne her ferie. Jeg havde nok mest brug for hjemme hygge med familien, at få gjort rent i køkkenskufferne, og til at få lidt forårs fornemmelser ind i huset. 

Nå ja så fik vi også lige klippet græsserne ned og ordnet lidt i potterummet, jamen det er så fint at have ferie. 





Nu er hverdagen startet igen, og med fornyet energi, ja og rene køkkenskuffer :-)
Rundt omkring i huset er der kommet lidt nye blomster ind, og på bordet i spisestuen står en lille forårs samling af blomster og yndlingsting. 
Jeg vil rigtig gerne dele de her små fyrfads stjerne med jer for jeg syntes de er så fine, jeg ved at flere af mine læser selv har børn, og nogle gange børnebørn i huset. Filippa er 7 men hun har lavet dem lige siden hun startede med at lave perler. De er lavet af en almindelig Hama perle stjerne, tricket er så hurtig lige efter de er strøget at bukke dem inden i et lille glas eller rundt om en kugle. 





Ja ups så blev min blog lige en mor/DIY blog igen, lidt som den var da jeg startede bloggen for snart 7 år siden. Jeg beklager virkelig for at være utilregnelig, og på vegne af de nye have interesseret mandlige følger, jeg lover det sker kun meget sjældent. 

10 kommentarer:

  1. Hyggeligt og jeg synes bestemt også at det er OK at vise, at man er andet end et have-menneske

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er jo sådan det er og folk bestemmer jo selv om de vil læse med eller springe over :-)

      Slet
  2. Hei. Det er skjønt å ha det rent i kjøkkenskuffene. Nydelige blomster på bordet. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde, ja det giver lidt overskud at nå noget der har været udskudt i noget tid.

      Slet
  3. Jeg skriver også nogle gange om andet end have. Da jeg startede min blog op for 13 år siden, var det vist mest en "alt-mulig-blog" - af og til med indlæg om blomster/have.
    Det var først da jeg flyttede ind i huset her (december 2010) at bloggen udviklede sig til en 95% haveblog.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror faktisk vi er flere som har skift stil hen af vejen, jeg havde også altid skrevet om haven, min blok har altid været om livet på landet, men før var der bare mange andre ting også.

      Slet
  4. Hvor er det et smukt stilleben du har lavet. Det er altid dejligt med nye blomster og især på denne tid.
    Jeg er vild med din ide med fyrfads stjerne , det må jeg prøve med de mindste børnebørn, så kan de hurtig laver gaver til hele familien. Hygge herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja de er så fine og de er nemme at lave så igang med jer

      Slet
  5. Kære Jeannett, jeg synes bestemt godt der må være DIY på en haveblog, det var faktisk en af de ting jeg efterlyste lidt tidligere, da jeg skrev lidt om at vi godt kunne og måtte udvide vores univers lidt...Min blog er i høj grad en slags DIY. Tænkt som inspiration for de der måtte følge med. Hils din datter og ros hende for de fine perlekreationer.
    VEnligst
    Henrik hvis søn på 6½ elsker at lave perler

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Henrik, ja vi inspirerer jo hinanden også selv om vi ikke lige skriver DIY jeg bliver ihvertfald inspireret hos dig. I må igang med perlepladerne ;-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...