torsdag den 2. november 2017

De sidste dahlier


 Vi har gravet alle Dahlia knoldene op til vinter opbevaring, og de sidste blomster kom alle ind i vaser. Det er et par dage siden jeg tog billederne, blomsterne har stået her i vindueskarmen, og på spisebordet så vi kunne nyde dem så meget som muligt, men desværre er de nu alle visnet ned og havnet på komposten. Jeg har dog stadig billederne, og dem vil jeg nyde helt frem til næste sensommer når de tørre knolde igen forvandles til planter med smukke smukke blomster.


Hele sommeren har vi frådset i blomster buketter, nu skal vi igen til at spare, men jeg har det altså bedst hvis vi har mindst en buket friske blomster i huset, som minimum bare en lille buket her på spisebordet.

 Der er heldigvis stadig meget at se på lige uden for vinduet, græs bedene går tæt op til vinduerne, og det hele han nydes indefra stuen. Jeg må sige jeg var lidt bekymret for hvordan det ville blive, da Kjeld Slot foreslog at bedene med de op til 2 meter høje græsser, og Hjortetrøst skulle stå så tæt på vinduet. Der er lige ca to en halv meter fliser mellem bedet og huset, men det føles som om græsserne er lige uden for vinduet, og det fungerer super godt.

 Nu hvor der ikke længere er så mange blomster, er der til gængæld kommet flere lys på bordet, de er da en af de skønne ting her om vinteren, at vi kan frådse i lys.
Nu er det snart weekend og jeg overvejer at finde lyskæderne frem, jeg kan se der er mange der allerede er i fuld gang.

3 kommentarer:

  1. Jeg går og nyder den allersidste georginebuket i disse dage. Det er altså lidt vemodigt! Men vi må trøste os med at vi snart ser dem igen :-)
    God weekend til jer! - Man kunne da godt finde en lyskæde frem i løbet af de næste dage :-)

    SvarSlet
  2. Billeder med sommerminder er noget at det bedste om efteråret og vinteren :-)
    Jeg kan godt forstå din betænkelighed ved høje græsser lige foran vinduet, men sammen med blomsterne, ser det rigtig godt ud. De dækker jo heller ikke hele året ;-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  3. Kjekt med georginebuketter. Minner meg på at jeg også burde ut og ta inn mine, selv om kuldegradene fortsatt er langt borte, tror jeg i hvert fall.

    Ha en fin søndag, hilsen Ingeborg

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...