mandag den 13. november 2017

Fru Pedersens julehave

Åben julehave i Fru Pedersens have
I fredags var jeg sammen med en håndfuld skønne haveglade mænd og kvinder, inviteret til åbnings premiere på Fru Pedersens julehave. Der var skruet max op for hyggen, selv om det virkelig var en råkold og blæsende fredag. Jeg ved ikke om det var turen rundt i haven, et par timers frisk luft, og en masse hyggelig snak der gjorde at suppen smagte helt fantastisk. Ja jeg vil gå så vidt og sige at det var en af de bedste supper jeg nogensinde har magt, og som jæger har jeg altså smagt en del. Men er det ikke ofte sådan, at når man har gået et par timer rundt derude, så er det bare ekstra hyggeligt at komme ind i varmen igen, og selskabet var godt.

 Det var Mortens aften, så vi drillede gåsen, men den endte dog ikke i gryden, hvem ved måske skal den på julebordet.
 Anette er en mester i opstillinger og dekorationer, og der var virkelig mange fine opstillinger hele vejen rundt i haven.

Inde i den lille udestue foran huset, kan man tage sig en hvil i skæret fra de mange stearinlys, og man kan sidde her rigtig længe for der er virkelig meget fint at kigge på. 

 I potteskuret er der også små opstillinger, det må være en drøm at stå her og arbejde, vi var faktisk flere der var lidt misundelig på den overdækket potteskur.

 Anette og John har mange små skønne steder hvor man lige kan tage sig en hvil, jeg håber virkelig de også selv får tid engang i mellem. For det er tydelig for en hver, at her bor to meget flittige mennesker, hvor glæden ved smukke ting og knofedt trives hånd i hånd.


 Der er så mange der efterlader haven forladt og øde hele vinteren, jeg syntes det er synd. Når vi har klippet stauderne ned og taget havemøblerne ind, virker haven let tom og kedelig, og der er måske heller ikke så meget lyst til at gå rundt derude i regn og slud. Men derfor kan vi jo godt pynte op ved indgangen og omkring huset, måske kan det laves så vi kan se det inde fra køkkenet eller stuen, og måske kan det engang i mellem lokke os ud i haven trods vejret.

 Uanset om du mangler inspiration eller ej, om du er til meget dims eller ej, må du ikke snyde dig selv for en tur til Fru Pedersens have. Her kan du få en jule indsprøjtning som ikke ligner dem du får alle andre steder, jeg tror virkelig det er de færreste der ikke har lyst til bare at dimse en lille smule, efter et besøg her i Anette og Johns smukke julehave.



7 kommentarer:

  1. Meget smukt og hyggeligt, helt på lige fod med din Halloween have:-)
    Du er så god til at tage billeder og lave præsentation.
    Rigtig dejlig november ønskes.

    SvarSlet
  2. wonderful and charming atmosphere ♥

    SvarSlet
  3. Fantastike billeder du har taget,jeg får et behov for lave noget lige som Anette og John har, for smukt det er det. Det var en rigtig god dag. Hygge herfra

    SvarSlet
  4. Hei Jeannett.
    Fantastiske bilder du viser. Helt nydelig. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  5. 1000 tak for de smukke billeder og ord. Det undrer faktisk mig at de fleste haveejere pakker haven helt sammen om efteråret, for der er da mange dejlige stunder indimellem om vinteren, hvor et krus the eller kaffe kan nydes i solen i frostvejr. Eller drivhuse som proppes med havemøbler og krukker og andet havegrej, som eller kunne indrettes til vinterbrug som det hyggeligste orangeri, med lidt møbler, lanterner og grønt. Håber sådan at jeg med min julehave kan inspirere nogen til at komme lidt mere ud om vinteren og nyde deres have. Vi har så godt af lyset og den friske luft :-)

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  6. Åh, jeg gad godt besøge Anettes julehave, men der er lidt langt og weekenderne lidt sparsomme - derfor nød jeg dit indlæg ekstra meget.
    Er sikker på at I har hygget jer rigtigt meget.

    SvarSlet
  7. Hvor er det et godt indlæg, med smukke billeder. Blev lige hensat til den eventyrlige stemning endnu engang.
    Tak for det ;)

    Kærlig hilsen og knus
    Lone

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...